مطالبه جامعه قرآنی از دولت آینده، حل مشکل موازی‌کاری است
کد خبر: 3976048
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۲
یک فعال قرآنی بیان کرد:

مطالبه جامعه قرآنی از دولت آینده، حل مشکل موازی‌کاری است

مدیر مؤسسه نورالانوار ملکوت با اشاره به موازی‌کاری در خصوص فعالیت‌های قرآنی، گفت: انتظار ما از دولت آینده این است که نهادی مستقل و واحد در زمینه فعالیت‌های قرآنی ایجاد کند.

مطالبه جامعه قرآنی از دولت آینده، حل مشکل موازی‌کاری استاکرم جمشیدیان، مدیر مؤسسه نورالانوار ملکوت در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، درباره مطالبات و انتظارات جامعه قرآنی از دولت آینده، اظهار کرد: برای فعالان قرآنی نیز همانند مردم عادی، مشکلات اقتصادی و گرانی‌ها واقعاً کمرشکن است، چنانکه ما در انتشارات مؤسسه خودمان باید چندین برابر سال‌های گذشته برای خرید کاغذ هزینه کنیم و اطلاعی از نحوه توزیع و شرایط اختصاص کاغذ دولتی نداریم، بنابراین یکی از حمایت‌هایی که از دولت آینده انتظار داریم و می‌تواند کمک بزرگی باشد، این است که کاغذ دولتی به دست مصرف‌کننده واقعی آن برسد و ثبات قیمت داشته باشد.

وی افزود: در کنار فعالیت‌های قرآنی که در مؤسسه نورالانوار ملکوت جریان دارد، یک مرکز خیریه نیز فعالیت می‌کند که در این مرکز، با حجم زیادی از درخواست‌ها و مراجعات برای تأمین هزینه دارو و جهیزیه مواجهیم و اگر در سال‌های قبل با صرف مبالغ کم می‌توانستیم برخی احتیاجات و مشکلات افراد را رفع کنیم، در حال حاضر همان احتیاجات و مشکلات را باید با صرف مبالغ بسیار بالا تحت پوشش قرار دهیم. واقعاً مشکلات ناشی از گرانی گفتنی نیست و بعضاً به حد انفجار می‌رسد و یکی از مطالبات جامعه قرآنی از دولت آینده این است که تدبیری برای حل مشکلات اقتصادی بیندیشد.

مدیر مؤسسه نورالانوار ملکوت تصریح کرد: اتفاق تلخ و دردناکی که رخ داده، این است که تمام مشکلات به پای دین نوشته می‌شود و این نوع نگاه در حال توسعه و رواج است. ما در مؤسسه کلاس‌هایی برگزار می‌کنیم که در هر دوره استقبال افراد از آنها کمتر و کمتر می‌شود و دیگر مثل قبل شاهد اقبال مردم به این دوره‌های آموزشی نیستیم.

جمشیدیان با بیان اینکه جامعه قرآنی غیر از مطالبات اقتصادی، مطالبات فرهنگی نیز از دولت آینده دارد، گفت: در زمینه فعالیت‌های قرآنی، چندین نهاد به‌صورت موازی مشغول فعالیت هستند و هر کدام ساز خود را می‌زنند و یک مرکزیت واحد برای تصمیم‌گیری در خصوص این فعالیت‌ها وجود ندارد. بنابراین انتظاری که از دولت آینده داریم، این است که به فکر ایجاد نهادی مستقل برای ساماندهی فعالیت‌های قرآنی و تجمیع نیروها و سرمایه‌های این حوزه زیر نظر مدیریتی واحد باشد.

انتهای پیام
captcha