اخبار معارفی رسانه‌ها/ جشنواره «بیعت‌ِ بیعت‌ها» برگزار می‌شود
کد خبر: 3976271
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۶

اخبار معارفی رسانه‌ها/ جشنواره «بیعت‌ِ بیعت‌ها» برگزار می‌شود

برگزاری جشنواره «بیعت‌ِ بیعت‌ها» یکی از عناوین مهم صفحات معارفی رسانه‌ها در روز جاری است.

به گزارش ایکنا؛ صفحات معارفی رسانه‌ها امروز سه‌شنبه 18 خردادماه اخبار متعددی منتشر کرده‌اند که در ادامه بررسی می‌کنیم.

فارس

صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، امروز چهار خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «دعوت به حضور در انتخابات «تواصی به حق» است»، می‌خوانیم: نشست هم‌اندیشی مبلغان و تأثیرگذاران فرهنگی استان تهران با موضوع «مشارکت حداکثری در انتخابات ۱۴۰۰» با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و ۴۰ نفر از مبلغان استان تهران در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی سرچشمه برگزار شد. حجت‌الاسلام علی‌اصغر سهرابی، «مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران» در ابتدای این نشست با بیان اینکه باید موضوع که حضور حداکثری مردم در انتخابات باید به‌صورت جدی پیگیری شود اظهار کرد: خوشبختانه ظرفیت‌های خوبی در استان تهران وجود دارد که می‌توان با هم‌اندیشی با دلسوزان انقلاب اسلامی و به‌ویژه مبلغان و تأثیرگذاران فرهنگی استان، این ظرفیت را فعال‌تر کرد.

در ادامه حجت‌الاسلام‌ محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: این نشست بهانه‌ای برای شنیدن نظرات کارشناسانه مبلغان شد و می‌دانم که مبلغان در باب هم‌افزایی و تأثیرگذاری بخش فرهنگی در «انتخابات» حرف‌های زیادی دارند. طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب «تواصی به‌حق» باید عملیاتی شود و مصداق بارز آن نیز در حال حاضر «انتخابات» است، لذا باید تلاش کنیم تا زنجیره تواصی قطع نشود و حرکت روبه‌جلو آن برای اقامه حق در جامعه همچنان ادامه یابد. در ادامه محمدتقی وکیل پور یکی از مبلغین کشور بابیان اینکه ما باید به‌عنوان مُبلغ، گوش شنوایی برای درد دل‌های مردم داشته باشیم ادامه داد: باید هر واعظی که در محله‌ خود از «نفوذ کلام» برخوردار است در مورد اهمیت انتخابات صحبت کند چراکه تجربه ثابت کرده مبلغانی که پشتوانه مردمی دارند بهتر می‌توانند تریبون انتخابات را در دست بگیرند.

فاطمه سادات مرادی «معاون امور بانوان اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان شهر تهران» نیز با اشاره به جشن رأی اولی‌های مدارس تهران اظهار کرد: جشن رأی اولی‌ها، فرصت مناسبی برای حضور جوانان در انتخابات است و ما با توجه به دل‌بستگی جوانان نسبت به وطن، می‌توانیم شور انتخاباتی را در آنان تقویت کنیم. حجت‌الاسلام علی سعیدیان از دیگر مبلغان کشور در این نشست یادآور شد: برای ما اصل نظام از چپ و راست مهم‌تر است و ما فارغ از اینکه چه کسی برنده انتخابات است باید برای حضور حداکثر ی مردم پای صندوق‌های رأی تلاش کنیم. به گفته وی، کسانی که به‌عنوان مُبلغ صاحب تریبون هستند باید تحلیل شفاف و روشنی از مسائل کشور و به‌ویژه انتخابات داشته باشند.

سه خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «برگزاری مسابقه بزرگ انتخابات از دیدگاه امامین انقلاب»، «تقوای حاج قاسم در جنگ با داعش/ زمانی که نیرنگ، عین اخلاق است!» و «ترتیل صفحه 115 قرآن/ لقمه حرام و آثارش در زندگی+فیلم، متن و مفاهیم» است.

تسنیم

صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم امروز هفت خبر با عناوین «مروجی طبسی: کاندیدای بی‌تقوا چگونه می‌تواند جامعه را اصلاح کند؟ / جامعه از بی‌اخلاقی برخی مسئولان به ستوه آمده است»، «ماجرای مددسرای زنان خیابان شوش/ کاربری تغییر نمی‌کند، مدیر شاید»، «افزایش قیمت‌‌ کالاهای اساسی، نفس گروه‌های جهادی را هم گرفت»، «عاقبت شوم سوءظن نسبت به دیگران»، «شهید مطهری فقط آیت‌الله محمدتقی شریعتمداری را شاگرد خود می‌دانست/ مرحوم شریعتمداری آیت‌الله خامنه‌ای را بهترین گزینه برای رهبری نظام می‌دانست»، «یادداشت|۵ نکته در باب «فرهنگ عمومی»» و «پاسخ آیت‌الله خامنه‌ای به استفتائی درباره فعالیت انتخاباتی کارمند در ساعات اداری» منتشر کرده است.

ایسنا

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا، امروز پنج خبر منتشر کرده است. در خبری از این رسانه می‌خوانیم: دومین جشنواره «بیعت بیت‌ها» با موضوع تک‌بیت‌های علوی ویژه دهه ولایت از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و با همکاری آستان قدس رضوی، سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه هنری، بنیاد دعبل خزاعی، مجمع شاعران اهل بیت(ع)، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی شهر تهران و به نشر انتشارات آستان قدس رضوی برگزار می‌شود. جشنواره «بیعت بیت‌ها» به مناسبت اعیاد بزرگ قربان و غدیرخم و آغاز دهه ولایت برگزار خواهد شد.

برای شرکت در این جشنواره، فعالان ادبی می‌توانند آثار تک بیتی خود را تا اول تیرماه ۱۴۰۰ به همراه نام و نام خانوادگی  و مشخصات کامل به شماره ۰۹۲۱۷۳۷۸۵۹۰ از طریق واتساپ به دبیرخانه مجازی جشنواره ارسال کنند. پس از پایان مهلت ارسال و داوری، طی مراسمی از صاحبان پنج اثر برگزیده تقدیر و آثار برتر در سطح ایستگاه‌های مترو شهر تهران اکران می‌شود.

چهار خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «خاطره‌ای با حضور شجریان، مرادخانی و قربانی»، «گزارشی از مرحله نهایی داوری مسابقه اذان‌گویی»،  «سلسله وبینارهای استانی و بین‌المللی با محور سیره رضوی برگزار می‌شود» و «فصلنامه الدراسات الادبیّه منتشر شد» هستند.

ایرنا

دو خبر صفحه معارف خبرگزاری ایرنا شامل «کرونا با موسسات قرآنی چه کرد؟» و «سینمای دینی مانند دل به دریا زدن است» هستند.

مهر

«سلسله وبینارهای استانی و بین‌المللی با محور سیره رضوی» عنوان تنها خبر صفحه قرآن و عترت خبرگزاری مهر در روز جاری است.

میزان

سه خبر صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان در روز جاری شامل «اعلام مصوبات جلسه ۶۳۲ هیات انتخاب و خرید کتاب»، «روایتی جذاب از خاطرات یک تعمیرکار ماشین در ۸ سال دفاع مقدس و جبهه» و ««به باغ همسفران» روایتی از زندگی فرمانده سپاه ایرانشهر شهید احمد باقری» هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان

صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان، امروز چهار خبر با عناوین «نکاتی که نامزد‌های ریاست جمهوری فراموش کرده‌اند»، «تأکید علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان بر واجب بودن شرکت در انتخابات»، «نخستین کسی که انسان راستگو را تصدیق می‌کند، چه کسی است؟» و «از بزرگ‌ترین موانع گرایش به حق در میان مردم چیست؟ +صوت» منتشر کرده است.

انتهای پیام
captcha