کرونا خسارت‌های جبران‌ناپذیری به اقتصاد استان وارد کرده است
کد خبر: 3976291
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۵

کرونا خسارت‌های جبران‌ناپذیری به اقتصاد استان وارد کرده است

استاندار قم گفت: اساس ۶۰ درصد اقتصاد قم بر بخش گردشگری و خدمات استوار است و کرونا از ابتدای زمان شیوع تاکنون خسارت‌های جبران‌ناپذیری به این بخش از اقتصاد استان وارد کرده است.

کرونا خسارت‌های جبران ناپذیری به اقتصاد استان وارد کرده استبه گزارش ایکنا از قم، بهرام سرمست پیش از ظهر سه‌شنبه 18خردادماه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم که با حضور علیرضا رئیسی، معاون وزیر بهداشت در سالن کرامت استانداری برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: در ۹۰ جلسه ستاد مدیریت بحران قم، ۹۶۶ مصوبه تاکنون در خصوص کرونا تصویب شده که حدود ۹۰ درصد از آنها اجرایی شده است.

استاندار قم با بیان اینکه در شورای اطلاع رسانی استانداری قم نیز طی ۴۷ جلسه، ۲۳۹ مصوبه به تصویب رسیده است ادامه داد: اساس و پایه تمام مصوبات استانی در مقابله کرونا بر مبنای نظر کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی و متخصصان حوزه بهداشت بوده است.

وی افزود: در مسیر مبارزه با کرونا از ظرفیت مراجع عظام تقلید، نیروهای مسلح، طلاب، گروه‌های جهادی و خیرین سلامت، برای رسیدگی به اقشار ضعیف و تأمین تجهیزات درمانی قم استفاده شده است.

سرمست با اشاره به اینکه به دلیل کشف اولین نمونه مثبت بیماری کرونا در قم بیشترین زمان مقابله با کرونا را در کشور داشته است، عنوان کرد: از همان لحظات ابتدایی کشف ویروس کووید ۱۹ جلسه ستاد مدیریت بحران تشکیل و تصمیماتی گرفته شد که بعدها به نقطه اتکا وزارت بهداشت در تصمیم سازی های کرونایی تبدیل گردید.

استاندار قم با اشاره به شدت درگیری وسیع قم در ۱۶ ماه گذشته با بیماری کرونا، یادآور شد: این مساله خسارت‌های گسترده‌ای به بخش خدمات، گردشگری و اشتغال وارد کرده است.

وی بیان کرد: اساس ۶۰ درصد اقتصاد قم بر بخش گردشگری و خدمات استوار است و کرونا از ابتدای زمان شیوع تاکنون خسارت‌های جبران ناپذیری به این بخش اقتصاد استان وارد کرده است.

سرمست همچنین از بازاریان و کسبه که همکاری بسیار خوبی با ستاد مدیریت بحران داشته‌اند، تشکر کرد و گفت: قم با ۴ ماه ثبات و ماندگاری در شرایط آبی، بیشترین زمان ماندگاری در این وضعیت را در زمستان گذشته برای خود ثبت کرده است.

وی گفت: در طی این دوران در قم شاهد دوگانگی‌های کاذب و مخربی مثل دوگانه معیشت و سلامت، دوگانه سلامت و دیانت و دوگانه سلامت و امنیت نبودیم.

سرمست ابراز کرد: با افتتاح بیمارستان امیرالمومنین (ع) و نزدیکی به زمان بهره برداری از بیمارستان مادر، ۴۵۰ تخت به ظرفیت بیمارستانی استان قم اضافه خواهد شد.

استاندار قم، تجهیز خانه‌های بهداشت روستایی، صدور مجوز برای استخدام ۲۵۰ نیروی جدید در دانشگاه علوم پزشکی، تأمین تجهیزات مراکز بهداشتی مستقل در دو شهرستان جدید کهک و جعفرآباد و امکان تجدید نظر در فعالیت‌های مربوط به بخش گردشگری و تالارهای پذیرایی را از درخواست‌های مهم استان قم از وزارت بهداشت عنوان کرد.

وی در پایان از انسجام و همدلی بی نظیر در بین مدیران، اعضای شورای تأمین و ستاد استانی مبارزه با کرونا و حمایت‌های ستاد ملی و همین طور از شهروندان، اصناف، خیرین و گروه‌های مردمی در جهت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و کمک به مدیریت بحران کرونا قدردانی کرد.

انتهای پیام
captcha