شبکه المنار، صدایی رسا علیه دشمنان محور مقاومت است
کد خبر: 3976303
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۲
سید‌حسن نصرالله:

شبکه المنار، صدایی رسا علیه دشمنان محور مقاومت است

دبیرکل حزب‌الله لبنان در سی‌امین سالروز تأسیس شبکه تلویزیونی المنار گفت: المنار شبکه‌ای نیست که به دنبال سود یا به دنبال هیجان و رقابت باشد، بلکه این شبکه برای انتقال پیام مقاومت و فداکاری است و هزینه آن را می‌پردازد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از المنار، سید‌حسن نصر‌الله، دبیر‌کل حزب‌الله لبنان به مناسبت سی‌امین سالگرد تأسیس شبکه تلویزیونی المنار سخنرانی کرد.

دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان ابتدا از مردم تشکر کرد و در این خصوص گفت: من به محبت مردم افتخار می‌کنم و به آنان اطمینان خاطر می‌دهم که در کنار آن‌ها هستم و ما این راه را با هم ادامه خواهیم داد ان‌شاء‌الله.

سید‌حسن نصرالله ادامه داد: همچنان امید دارم که ما با یکدیگر در مسجد الاقصای مبارک نماز خواهیم خواند.

وی در ادامه با اشاره به سالروز رحلت امام خمینی‌(ره)، بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران، افزود: امام خمینی بزرگ به این امت جان بخشید و اسلام را در قرن بیستم زنده کرد. او برای بشریت جایگزینی تمدنی در این عصر ارائه کرد. روحیه انقلاب علیه ظلم و روحیه مقاومت علیه پیکارجویان را زنده کرد.

نصر‌الله درباره شبکه المنار گفت: من از همه کسانی که در تأسیس شبکه المنار، به مدیریت جناب آقای عیسی طباطبایی مشارکت داشتند، تشکر می‌کنم و از همه کسانی که از زمان تأسیس تا امروز در موفقیت و توسعه این شبکه زحمت کشیدند و کمک کردند تشکر می‌کنم. المنار شبکه‌ای نیست که به دنبال سود یا به دنبال هیجان و رقابت باشد، بلکه این شبکه برای انتقال پیام مقاومت و فداکاری است و هزینه آن را می‌پردازد.

وی افزود: المنار شبکه شهدا، مجروحان، اسرا و قربانیان و رزمندگان پیروز علیه دشمن است.

وی تأکید کرد: انگیزه اصلی پخش المنار از ماهواره، قیام در فلسطین است و این تأیید می‌کند که المنار شبکه مربوط به قضیه فلسطین است.

آنچه در فلسطین، بیت‌المقدس و مسجد‌الاقصی اتفاق می‌افتد، این است که ما با دشمن کینه‌توز و احمقی روبرو هستیم که ممکن است به خاطر بحران‌های داخلی خود فرار رو به جلو کند.

وی ادامه داد: نتانیاهو امروز شکست خورده و در بحران است و ممکن است برای برون‌رفت از بحران‌های خود به گزینه‌های متفاوت و بی‌پروا متوسل شود. فلسطینیان در غزه، بیت‌المقدس، کرانه باختری و مناطق سال 48 مصمم به محافظت از قدس و مقدسات هستند و ملت همچنان به مسئولیت‌های خود پایبند است.

دبیرکل حزب‌الله همچنین با اشاره به یمن گفت که اولین گام درباره بیان معادله جدید در قدس از یمن بود و سید‌عبدالملک الحوثی آن را بیان کرد.

سید‌حسن نصرالله به تلاش‌های شبکه‌های المنار در پوشش اخبار مربوط به کشور یمن و تجاوزهای عربستان سعودی اشاره و تأکید کرد: امروز تجاوزهای آمریکا و عربستان سعودی علیه یمن به سختی شکست‌خورده است و آنها به دنبال یک راه خروج و امتیازگیری هستند. ما از روز اول تجاوز‌های عربستان سعودی علیه مردم یمن، به توانمندی ملت یمن در پایداری و کسب پیروزی باور داشتیم. چیزهایی را که نتوانستند از راه تجاوز نظامی به دست آورند، می‌خواهند با تحریم‌های اقتصادی و محاصره ملت یمن به دست آورند.

نصر الله ادامه داد: آمریکا هنگامی که خود را به عنوان کمک‌کننده برای پایان دادن به جنگ علیه یمن معرفی می‌کند، این عملی فریبکارانه است، زیرا این کشور می‌خواهد جنگ را پایان و محاصره را ادامه دهد. آنچه ما امروز در لبنان از آن رنج می‌بریم، بخشی از مشکلاتی است که مردم یمن از سال‌ها پیش از آن رنج می‌برند. متجاوزان می‌خواهند که هیئت مذاکره‌کننده یمن تحت فشار فقر و محاصره بماند تا امتیاز بدهد.

دبیرکل حزب‌الله در ادامه سخنان خود به مسئله تشکیل دولت در کشور لبنان اشاره کرد و گفت: از هفته‌ها پیش افرادی درباره خطر به تعویق افتادن انتخابات پارلمانی صحبت می‌کنند. مسئله به تعویق افتادن انتخابات به ذهن ما نیز خطور نکرده است و با کسی از هم‌پیمانانمان در این خصوص صحبت نکرده‌ایم. بر این باوریم که این انتخابات باید صورت بگیرد.

دبیرکل حزب‌الله با اشاره به مشکلات داخلی لبنان ادامه داد: اتهام‌زنی به حزب‌الله درباره اینکه این جنبش، علت بحران است و نادیده گرفتن علل و حقایق اصلی، چیزی است که آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها می‌گویند. عملکرد رسمی کنونی در تمامی زمینه‌ها ضعیف است و باید این ضعف درمان شود، به‌ویژه آنکه بحران تشکیل دولت طولانی شده و ممکن است طولانی‌تر هم بشود.

وی در پایان سخنان خود بار دیگر سالروز تأسیس شبکه المنار را به کارکنان آن تبریک گفت و برای آنان آرزوی موفقیت کرد.

انتهای پیام
captcha