صفای دختران ایرانی در نگاه فاطمه حافظ قرآن + فیلم
کد خبر: 3976523
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۵
به بهانه روز دختر؛

صفای دختران ایرانی در نگاه فاطمه حافظ قرآن + فیلم

فاطمه صفایی، همراه با گذران روزهای شاد دخترانه‌اش، به حفظ آیات الهی نیز دلبستگی دارد و تاکنون نیمی از قرآن را حفظ کرده است و در کنار توجه به درس‌های مدرسه در کلاس‌های آموزش قرآن حضور می‌یابد. برای معرفی او به دیگر دختران سرزمین‌مان، با او گفت‌وگو داشتیم.

حافظ نوجوان از شیرینی مسیر سخت حفظ می‌گوید/ برنامه روزانه یک حافظ موفقبه گزارش ایکنا، در تقویم کشورمان، اول ذی‌القعده، سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه‌(س) به منظور معرفی الگویی برجسته برای دختران مسلمان، به عنوان روز دختران نامگذاری شده‌ است. به همین منظور به سراغ یکی از دختران حافظ قرآن رفتیم.

فاطمه صفایی، 14ساله تاکنون موفق به حفظ 17 جزء از کلام وحی شده است. وی از خردسالی با حضور در شعبه مؤسسه جامعةالقرآن الکریم شهرری، تعدادی از سوره‌ها را به روش اشاره، حفظ و سپس دوره‌های روخوانی و روان‌خوانی را در این مؤسسه سپری کرد.

وی حضورش در عرصه حفظ را از الطاف الهی می‌داند و گفت: از سال 96 با حضور در دوره‌های آموزشی حفظ دارالقرآن حرم حضرت عبدالعظیم(ع) به صورت جدی، حفظ قرآن را آغاز کردم و از محضر اساتیدی چون رحیمی و زهرا صریحی‌نژاد بهره‌مند شده‌ام و تا کنون توانستم 17 جزء را حفظ کنم.


فیلم | حضرت معصومه (س)؛ آیینه تمام‌نمای دختران شیعه


به عقیده فاطمه «یک حافظ قرآن چون در اکثر مواقع با قرآن همنشینی دارد و با معانی قرآن همراه است، کلام الله، صد درصد بر روی شخصیتش اثر می‌گذارد، به طوری که در تمامی تصمیمات و برخوردها، سعی می‌کند به آیات قرآن تمسک جوید، چنانکه من در مسیر انتخاب‌هایم به آیات قرآن تمسک می‌جویم و آن هنگام است که با صبر و آرامش، راه درست را انتخاب می‌کنم.»

شنبه//حافظ نوجوان از شیرینی مسیر سخت حفظ می‌گوید/ برنامه روزانه یک حافظ موفق
وی در هشت‌سالگی، حائز رتبه نخست رشته قرائت بنیاد تعاون ناجا شده و پس از آن در چندین نوبت در رشته حفظ در بنیاد تعاون ناجا، مقام‌هایی را کسب کرده است.

صفایی درباره اینکه کدام آیه را بیشتر زمزمه می‌کند، افزود: آیه 59 سوره انعام «وَ عِنْدَهُ مَفاتِحُ الْغَیْبِ لا یَعْلَمُها إِلاّ هُوَ وَ یَعْلَمُ ما فِی الْبَرِّ وَ الْبَحْرِ وَ ما تَسْقُطُ مِنْ وَرَقَة إِلاّ یَعْلَمُها» را همواره با خود مرور می‌کنم. این آیه به انسان متذکر می‌شود که حتی برگی از درخت نخواهد افتاد، مگر به اراده خداوند و اگر همیشه فکر کنیم به اینکه خداوند همراه ماست، همواره آرامش و سکینه‌ای همراه ما خواهد بود.

این حافظ نوجوان درباره شیوه زندگی یک حافظ قرآن اظهار کرد: هنگامی که یک فرد، شروع به حفظ می‌کند در زندگی‌اش تحول ایجاد می‌شود. به طوری که تمام زندگی فرد با قرآن عجین می‌شود و به دلیل اینکه یک حافظ همیشه باید برنامه مرور خود را در همه حال چه سفر، تعطیلات و هنگام امتحانات و سایر شرایط زندگی داشته باشد تا محفوظاتش را از دست ندهد به لطف خداوند این مسیر سخت برای من شیرین شده است.

وی ادامه داد: برخی از دوستان فکر می‌کنند که قدم در عرصه حفظ موجب می‌شود تا از درس‌هایمان یا از دیگر مسائل زندگی بازبمانم، در حالی که قرآن همواره در تمامی عرصه‌های زندگی کمک‌کننده است. یک حافظ موفق در طول 10روز تمامی محفوظاتش را باید دوره کند و 20 صفحه آخر حفظش را هر روز مباحثه داشته باشد که من با یکی از دوستانم به صورت تلفنی به دوره، مرور و تثبیت می‌پردازم.

صفایی درباره حضرت معصومه(س) و نامگذاری این روز به نام روز دختر و میزان توسل به ایشان گفت: حضرت معصومه(س)، چنان دختر کاملی بودند که روز میلادشان، روز دختر نامگذاری شده است. هنگامی که به آستان مقدس ایشان مشرف می‌شوم، از ایشان می‌خواهم تا کمکم کنند تا در این راه ثابت قدم باشم و در کنار حافظ بودن، عامل به قرآن نیز باشم.

شنبه//حافظ نوجوان از شیرینی مسیر سخت حفظ می‌گوید/ برنامه روزانه یک حافظ موفقلیلا عباسی، مادر فاطمه صفایی با اشاره به اینکه دختر، مظهر، محبت، وفاداری و نجابت است، افزود: دختر داشتن حس آرامش و خیر و برکت در زندگی را تزریق می‌کند و تمام سعیم را کرده‌ام تا بتوانم دخترم را به درستی تربیت کنم. سعی کردم تا همواره ایشان از زندگی اهل‌بیت(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) و حضرت زهرا(س) تأثیر بپذیرید تا نابهنجاری‌های جامعه روی او اثر نگذارد.

عباسی با اشاره به اینکه فاطمه در راه حفظ بیشترین تلاش را خودش کرده است، افزود: البته همراهی من و پدرش برای حضور در هیئات، مساجد و کلاس‌های قرآن بوده، اما بیشتر همت خودش بوده است و حفظ فاطمه موجب خیر و برکت زیادی در زندگی ما و خودش شده به طوری که او از شاگردان ممتاز مدرسه‌شان است.

انتهای پیام
captcha