برگزاری بیست و ششمین دوره مسابقات قرآن ناجا/ جذب نخبگان قرآنی پایور و سرباز ادامه دارد
کد خبر: 4027272
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸
سردار بهرامی بیان کرد:

برگزاری بیست و ششمین دوره مسابقات قرآن ناجا/ جذب نخبگان قرآنی پایور و سرباز ادامه دارد

معاون تبلیغات و روابط عمومی سازمان عقیدتی ناجا با بیان اینکه ارتقای سطح توانمندی حافظان و قاریان از سال ۱۳۹۹ در دستور کار قرار گرفته است به برگزاری بیست و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن ناجا اشاره کرد و گفت: این دوره از سوم تا پنجم بهمن‌ماه در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا، سردار سرتیپ دوم پاسدار محمد بهرامی، معاون تبلیغات و روابط عمومی سازمان عقیدتی ـ سیاسی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به برگزاری بیست و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن نیروی انتظامی گفت: این دوره از مسابقات از سوم تا پنجم بهمن ماه سال جاری در رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل، اذان، حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، ۱۵ جزء، ۱۰ جزء، ۵ جزء، درک و مفاهیم و نکات تفسیری سطح ۱ و ۲ در مشهد مقدس و در جوار بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) برگزار می‌شود.

بهرامی افزود: مرحله یگانی و شهرستانی در مرداد و شهریور ۱۴۰۰ در تمامی یگان‌های انتظامی و مرحله استانی در مهر و آبان ۱۴۰۰ برگزار شد و در مجموع حدود 22 هزار نفر در مسابقات امسال شرکت داشتند که رشد ۱۰ درصدی نسبت به سال ۱۳۹۹ داشته است این در حالی است که سال قبل حدود 20 هزار نفر حضور داشتند.

معاون تبلیغات و روابط عمومی سازمان عقیدتی ـ سیاسی انتظامی اظهار کرد: ۱۴ نفر از اساتید و داوران بین‌المللی کشور مسابقات سراسری را قضاوت خواهند کرد و نفرات برتر این دوره به مسابقات سراسری نیرو‌های مسلح که دهم و یازدهم بهمن‌ماه به میزبانی وزارت دفاع در تهران برگزار می‌شود، راه پیدا خواهند کرد.
 
وی ادامه داد: همچنین جهت حضور قدرتمندانه انتظامی در مسابقات سراسری نیرو‌های مسلح دوره‌های تخصصی توانمندسازی قاریان و حافظان در طول سال برای متسابقان به مرحله اجرا در آمده است.

بهرامی افزود: یکی دیگر از برنامه‌هایی که جهت ارتقای سطح توانمندی حافظان و قاریان از سال ۱۳۹۹ در دستور کار قرار گرفته است جذب نخبگان قرآنی پایور و سرباز است که این برنامه همچنان ادامه دارد و لذا نخبگان قرآنی که علاقه‌مند به جذب به صورت پیمانی یا رسمی در نیروی انتظامی هستند یا سربازانی که تمایل دارند، خدمت سربازی را در یگان‌های انتظامی بگذرانند می‌توانند با مراجعه به عقیدتی ـ سیاسی‌های یگان‌های انتظامی سراسر کشور از این امتیاز ویژه برخوردار شوند.

سردار بهرامی با اشاره به اینکه تربیت پلیس تراز جامعه قرآنی بدون شناخت و معرفت و عمل به آموزه‌های قرآن و عترت امکان‌پذیر نیست اظهار کرد: مطالبه مقام معظم رهبری از مسئولان و فرماندهان انتظامی ارتقای سطح معنویت و بصیرت دینی و انقلابی و آموزش برخورد حکیمانه پلیس با مردم و در یک جمله تربیت پلیس تراز جامعه اسلامی و قرآنی است.
 
وی بیان کرد: در جهت تحقق منویات معظم له برنامه‌های دیگری همچون برگزاری محافل انس با قرآن، جلسات آموزش روخوانی و روانخوانی و مفاهیم قرآن، اجرای ویژه برنامه پلیس تراز جامعه قرآنی در ماه مبارک رمضان، فضاسازی معنوی اماکن انتظامی با بهره‌گیری از آیات منتخب قرآن، تولید و انتشار محتوا‌های قرآنی در فضای مجازی و کانال‌ها و وبگاه‌های متعلق به مجموعه انتظامی برگزاری دوره‌های تربیت مربی و آموزشیار قرآن که در طول سال برای کارکنان، سربازان و خانواده‌ها اجرا می‌شود.
انتهای پیام
captcha