مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ناامیدی دشمن را فراهم می‌کند
کد خبر: 3976592
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۴

مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ناامیدی دشمن را فراهم می‌کند

امام جمعه باسمنج بیان کرد: حضور و مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری باید پرشور باشد چون مشارکت حداکثری مردم در این عرصه، زمینه تقویت کشو در همه حوزه‌ها و ناامیدی دشمن را فراهم می‌کند.

مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ناامیدی دشمن را فراهم می‌کندحجت‌الاسلام قهرمان احمدی، امام جمعه باسمنج در گفت‌‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: حضور قوی مردم در صحنه اجتماعی و مشارکت فعال آنان است که زمینه تحقق عدالت را فراهم می‌کند.

وی، افزود: مردم عزیز ما باید با دوری از هرگونه تبلیغات سوء و غوغا سالاری که مراکز تبلیغاتی غربی و عوامل داخلی آنها به راه می‌اندازند، در پای صندوق‌های رای حاضر شده و با انتخاب اصلح که ما در این گفتار به بررسی خصوصیات آن می‌پردازیم، سرنوشت فردی و اجتماعی خود را برای رسیدن به سعادت ابدی رقم بزنند.

احمدی، خاطرنشان کرد: در حوزه رفتار اجتماعی و سیاسی انتخاب افراد برای مسئولیت‌های اجتماعی و سیاسی احکام، دستورها و برنامه‌هایی دارد که شناخت آنها به عنوان یک وظیفه اسلامی برعهده تک‌تک افراد مسلمان است؛ زیرا اگر این مسائل را از دریچه الهی قرآن ننگرند و بدان عمل نکنند، در دنیا و آخرت باید پاسخگوی خداوند باشند.

امام جمعه باسمنج، با استناد به آیه 25 سوره حدید «لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَيِّنَاتِ وَأَنْزَلْنَا مَعَهُمُ الْكِتَابَ وَالْمِيزَانَ لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ وَأَنْزَلْنَا الْحَدِيدَ فِيهِ بَأْسٌ شَدِيدٌ وَمَنَافِعُ لِلنَّاسِ وَلِيَعْلَمَ اللَّهُ مَنْ يَنْصُرُهُ وَرُسُلَهُ بِالْغَيْبِ إِنَّ اللَّهَ قَوِيٌّ عَزِيزٌ» ادامه داد: در این آیه می‌خوانیم: ما پیامبران خود را با دلایل آشکار روانه کردیم و با آنها کتاب و ترازو فرود آوردیم تا مردم به عدالت برخیزند و آهن را که در آن برای مردم خطری سخت و سودهایی است، پدید آوردیم، تا خدا معلوم بدارد چه کسی در نهان، او و پیامبرانش را یاری می‌کند. آری، خدا نیرومند شکست‌ناپذیر است.

وی یادآور شد: نظام ما یک نظام اسلامی و مقدس است که دنباله‌رو نظام امیرالمؤمنین(ع) است از همین رو هرکسی درباره این نظام تردید کند گناه کرده است.

احمدی مشارکت فعال سیاسی را وظیفه هر مسلمان دانست و  اذعان کرد: بر اساس آموزه‌های وحیانی قرآن، مشارکت فعال سیاسی، وظیفه همگانی هر مسلمانی است، به طوری که هرگونه بی‌طرفی سیاسی و اجتماعی و عدم حضور فعال در صحنه‌های اجتماعی جامعه، موجب عتاب و عقاب در دنیا و آخرت خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه مشارکت سیاسی در تمام نظام‌های سیاسی مهم است، اظهار کرد: قطعاً یکی از لوازم توسعه سیاسی مشارکت سیاسی مردم است که به اشکال مختلف محقق می‌شود.

احمدی، با اشاره به اینکه یکی از انواع مشارکت مردم، بحث انتخابات است، افزود: یکی از معیارهای ارزیابی توسعه سیاسی در نظام‌های سیاسی دموکراتیک انواع و سطح مشارکت سیاسی است.

امام جمعه باسمنج، با اشاره به راهکارهای افزایش مشارکت مردم در انتخابات، تصریح کرد: بایستی راهکارهای انگیزشی توسط نهادهای سیاسی، احزاب، تشکل‌ها، رسانه‌ها، دانشگاه‌‎ها و متولیان آموزش در کشور دنبال شود.

وی خاطرنشان کرد: حضور و مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری باید پرشور باشد چون مشارکت حداکثری مردم در این عرصه، زمینه تقویت کشو در همه حوزه‌ها و ناامیدی دشمن را فراهم می‌کند.

انتهای پیام
captcha