راه اعلام نارضایتی حضور در پای صندوق‌های رأی و انتخاب اصلح است
کد خبر: 3976770
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹

راه اعلام نارضایتی حضور در پای صندوق‌های رأی و انتخاب اصلح است

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با تأکید بر لزوم حضور مردم در انتخابات، گفت: راه اعلام نارضایتی حضور نداشتن در پای صندوق‌های رأی نیست بلکه انتخاب اصلح است.

راه اعلام نارضایتی حضور در انتخابات و انتخاب اصلح استبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد که در مصلای الغدیر خرم‌آباد برگزار شد با دعوت همگان به رعایت تقوا و پرهیزگاری، اظهار کرد: خداوند متعال در آیه ۱۰۳ سوره بقره همه ما را به وحدت و توسل به خداوند دعوت می‌کند.

وی پایه وحدت را تقوای الهی دانست و با اشاره به اینکه اگر جایی اتحاد وجود دارد بدانید آنجا تقوا حاکمیت پیدا کرده است، تصریح کرد: اگر جایی مردم را به تفرقه دعوت می‌کند بدانید آنجا تقوا حاکم نیست و عوامل تفرقه در پرتو ایمان از بین می‌رود.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه حق تقوا آخرین درجه پرهیزکاری است، ادامه داد: همیشه باید فرامین الهی را رعایت و به یاد خدا باشیم چراکه در همه اعصار و نسل‌ها آمده است که ایمان خود را تا آخرین لحظات حفظ کنید و به اختلافات دامن نزنید، با اسلام و ایمان از دنیا بروید‌.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه در جمهوری اسلامی ایران مردم سالاری دینی از مؤلفه‌های مهم است و هر نظامی برای بقا و تداوم نیازمند ارتباط با محیط زندگی خود است، تصریح کرد: نظامی پیشرفت می‌کند که با مردم خود در ارتباط باشد و اگر بین مردم و نظام فاصله بیفتد دشمنان جدایی بین مردم و دشمنان را پر می‌کنند و اگر امام راحل فرمود میزان رأی ملت است به‌خاطر ارتباط مردم با نظام است.

شاهرخی با یادآوری اینکه نظام سلطه و دشمنان در طول این دو قرن جنایاتی انجام دادند که هدف آن جدایی مردم و نظام بوده است، ادامه داد: آمریکا و انگلیس و منافقان می‌گویند به پای صندوق‌های رأی نروید و کسانی که دنبال کاهش مشارکت مردم هستند همان کسانی هستند که فرزندان ما را شهید کردند و درد و رنج را برای جانبازان به‌وجود آوردند لذا ناامید کردن مردم از انتخابات خوابی است که تعبیر نخواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با بیان اینکه مردم از نظر شرعی موظف به انتخاب اصلح هستند و اگر فردی عامدا فرد غیراصلح را انتخاب کند فعل حرامی را انجام داده است، اضافه کرد: اگر کسی را انتخاب کند که غیر اصلح است کار حرامی مرتکب شده است از طرفی توسل به دروغ، وعده‌های ناشدنی و تظاهر توسط کاندیداها، ناروا است.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه در اولین انتخابات گام دوم انقلاب به دنبال این باشیم تا ثروت طلبان زمام امور را به دست نگیرند، بیان کرد: عدم شرکت در انتخابات راه اعلام نارضایتی نیست راه اعلام نارضایتی انتخاب اصلح است و اگر کسی در انتخاب دچار تردید است از انسان‌های صالح مشورت بگیرد.

وی راه برون‌رفت از وضعیت فعلی را تغییر و تحول کشور دانست و با اشاره به اینکه انتخابات آزمونی بزرگ برای حرکت به سمت تغییر و تحول است، گفت: بسته اقتصادی، تولیدی، معیشتی، در حال تدوین است این بسته می‌تواند امیدآفرین باشد. بعد از انتخابات این بسته تحول آفرین لرستان تقدیم رئیس جمهور می‌شود.

شاهرخی به ۲۰ خرداد ۱۳۴۹ و سالروز شهادت آیت‌الله سعیدی در زندان رژیم پهلوی اشاره کرد و با بیان اینکه ۲۷ خرداد روز تاسیس جهادکشاورزی است، گفت: انتظار می‌رود وقتی کشاورزان به جهادکشاورزی مراجعه می‌کنند، بیشتر مورد تکریم واقع شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به آغاز دهه کرامت گفت: با شفاهت حضرت معصومه(س) شیعیان وارد بهشت می‌شوند و از طرفی در بیانی از نبی مکرم اسلام آمده است که هر خانه‌ای که در او دختر باشد ۱۲ برکت بر آن خانه نازل می‌شود و محل رفت و آمد فرشتگان الهی شود.

انتهای پیام
captcha