تلاش نیروهای امنیتی برای سلامت انتخابات صدرا
کد خبر: 3977662
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵

تلاش نیروهای امنیتی برای سلامت انتخابات صدرا

رئیس ستاد انتخابات شهرستان شیراز با بیان اینکه نیروهای امنیتی تدابیر خاصی برای برگزاری انتخابات در شهر جدید صدرا در دست انجام دارند، گفت: قبل از آغاز انتخابات کمیته امنیتی ویژه‌ای در شهر صدرا مستقر خواهد شد.

به گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی فرمانداری شیراز، محمدرضا امیری، فرماندار شهرستان شیراز امروز، 25 خردادماه با بیان اینکه نیروهای امنیتی تدابیر خاصی برای برگزاری انتخابات در شهر جدید صدرا در دست انجام دارند، گفت: قبل از آغاز انتخابات کمیته امنیتی ویژه‌ای در شهر صدرا مستقر خواهد شد تا از برگزاری سالم و امن انتخابات در این شهر اطمینان حاصل شود.

وی با اشاره به اینکه شهر صدرا از نقاط مهم این شهرستان بوده و از حیث مسائل مختلف و خصوصاً در مورد برگزاری انتخابات حائز اهمیت است، بیان کرد: این شهر دارای 96 داوطلب بود که پس از بررسی‌های مختلف و گذراندن مراحل قانونی و پس از اعمال آخرین تغییرات و انصراف ها در حال حاضر دارای 47 نامزد قطعی انتخابات شورای شهر است.

امیری، ترکیب نامزدهای انتخابات شورای شهر صدرا را 8 نفر خانم و 40 نفر آقا اعلام و اضافه کرد: با توجه به اهمیت این شهر و محدودیت‌های کرونایی، تعداد شعب اخذ رای نسبت به انتخابات قبل افزایش دو برابری داشته و به 51 شعبه رسیده است تا مردم از بابت ازدحام جمعیت و خطر شیوع بیماری در شعب آسوده خاطر باشند.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان شیراز ضمن اشاره به عملکرد مثبت کمیته اطلاع‌رسانی انتخابات در انتشار گسترده لیست شعب اخذ رأی در رسانه‌ها و فضای مجازی و انتشار نسخه‌های کاغذی در اماکن پرتردد شهری، به نرم‌افزار اینترنتی «شعبه‌یاب» نیز اشاره کرد و گفت: شهروندان با استفاده از این نرم‌افزار قادرخواهند بود نزدیک‌ترین شعبه اخذ رای را پیدا کرده و برای اخذ رای مرجعه کنند.

وی در خصوص تخلفات تبلیغات انتخاباتی نیز گفت: کمیته‌ای تحت عنوان کمیته نظارت بر تبلیغات در شهرستان شیراز تشکیل شده است که در قالب تیم‌هایی در مناطق مختلف شهرستان از جمله صدرا بر کار تبلیغات نامزدها و ستادهای انتخاباتی آنان نظارت می‌کند.

فرماندار شیراز تأکید کرد: این تیم‌ها متشکل از نیروهای انتظامی و مامورین شهرداری هستند که تحت نظر کمیته تبلیغات فرمانداری فعالیت می‌کنند و چنانچه ستادهای تبلیغاتی یا نامزدها مرتکب تخلف‌های تبلیغاتی شوند، اقلام تبلیغاتی غیرمجاز جمع‌آوری و از ادامه فعالیت انتخاباتی اماکن غیر مجاز جلوگیری خواهد شد.

انتهای پیام
captcha