اقدامات تبلیغی و پژوهشی بیشتری برای معرفی حضرت شاهچراغ(ع) انجام شود
کد خبر: 3977689
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۲

اقدامات تبلیغی و پژوهشی بیشتری برای معرفی حضرت شاهچراغ(ع) انجام شود

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به مناقب حضرت شاهچراغ(ع) به عنوان امین ولایت و الگوی روشنگری خواستار انجام اقدامات تبلیغی و پژوهشی بیشتری جهت معرفی شخصیت این امامزاده واجب‌التعظیم شد.

به گزارش ایکنا از فارس، فرهاد اسماعیلی، مدیرکل آموزش و پرورش فارس امروز، 25 خردادماه در نشست کارکنان با تبریک فرا رسیدن ایام دهه کرامت، این ایام را فرصتی برای معرفت‌افزایی نسبت به سیره اهل بیت(ع) به خصوص فرزندان امام موسی کاظم(ع) دانست.

وی با اشاره به نامگذاری شیراز به نام سومین حرم اهل بیت(ع) توسط رهبر معظم انقلاب گفت: در دهه کرامت باید توجه ویژه‌ای برای معرفی حضرت شاهچراغ(ع) شود و در این راستا برنامه‌های مناسبی طرح‌ریزی و اجرا شوند.

اسماعیلی خواستار ورود فرهنگیان به این عرصه شد و گفت: فرهنگیان و مسئولان باید برای شناخت و معرفی حضرت شاهچراغ(ع) به عنوان امین ولایت و الگوی روشنگری بیش از پیش تلاش کنند و اقدامات تبلیغی و پژوهشی در این عرصه بیشتر داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با تأکید بر اینکه باید برنامه‌ریزی کوتاه مدت و بلندمدت برای بزرگداشت دهه کرامت انجام شود، یکی از راهکارهای آن را برگزاری نشست‌های تخصصی به خصوص با موضوع حضرت شاهچراغ(ع) دانست.

وی با بیان اینکه این مسئله یقیناً ابعاد گردشگری مذهبی را تقویت خواهد کرد، گفت: هر ساله در مناسبت‌های مختلف سال به خصوص لحظه تحویل سال شاهد حضور گسترده زائران و دلدادگان خاندان عصمت و طهارت(ع) در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) هستیم که نشانه اهمیت جاذبه مذهبی این حرم مطهر دارد.

اسماعیلی در ادامه با تصریح اینکه برنامه‌های دهه کرامت در آموزش و پرورش فارس توسط کانون‌های فرهنگی و تربیتی و دارالقرآن‌ها اجرا می‌شوند، گفت: پیش از شیوع کرونا برنامه‌های متنوعی در ایام دهه کرامت در مدارس استان اجرا می‌شود اما اکنون این برنامه‌ها در بستر فضای مجازی و شبکه شاد اجرا می‌شوند.

انتهای پیام
captcha