دهه کرامت؛ فرصتی برای ارتقای منزلت انسانی / شرکت در انتخابات وظیفه اجتماعی است
کد خبر: 3978030
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۵

دهه کرامت؛ فرصتی برای ارتقای منزلت انسانی / شرکت در انتخابات وظیفه اجتماعی است

رئیس جهاددانشگاهی فارس، دهه کرامت را فرصتی ناب برای ارتقای شأن و منزلت انسانی با تمسک به سبک زندگی و سیره اهل بیت(ع) دانست و افزود: اسلام به عنوان دینی انسان‌ساز، بر لزوم تلاش برای ارتقای شأن و منزلت انسان، توسط هر فرد از مسلمانان تاکید کرده است.

به گزارش ایکنا از فارس، مظاهر بابایی، رئیس جهاددانشگاهی فارس امروز، ۲۶ خرداد در مراسم گرامیداشت دهه کرامت و بزرگداشت روز حضرت احمدبن موسی(ع) که با حضور اعضای این نهاد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، ضمن تذکر این نکته که با کرامت‌ترین افراد نزد خداوند، با تقواترین آنان است، گفت: کرامت به معنای بزرگواری، بزرگ منشی، بلند نظری، فتوت، مردانگی و جوانمری است.

وی با یادآوری اینکه کلمه کرامت به معنای بخشش، دوری از پستی‌ و پلیدی‌ها، منزه بودن از تمام بدی‌ها و دارا بودن روح بزرگ یاد می‌شود، دهه کرامت را فرصتی ناب برای ارتقای شأن و منزلت انسانی با تمسک به سبک زندگی و سیره اهل بیت(ع) دانست و افزود: اسلام به عنوان دینی انسان‌ساز، بر لزوم تلاش برای ارتقای شأن و منزلت انسان، توسط هر فرد از مسلمانان تاکید کرده است.

بابایی همچنین دهه کرامت را فرصتی برای پرهیز از نقد غیرمنصفانه، قضاوت زود هنگام و پرهیز از بردن آبروی مؤمن برشمرد و گفت: آبروی مؤمن در دین مبین اسلام و بزرگان مسلمانان، اهمیت والایی دارد و حفظ آن لازم شمرده شده است.

رئیس خبرگزاری ایکنا شعبه فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به درپیش بودن انتخابات ۲۸ خرداد، این رویداد را دارای اهمیت بالایی برشمرد و با تأکید بر ضرورت حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی، مشارکت مردم در این صحنه را افزایش اقتدار نظام اسلامی در سطوح بین‌المللی ارزیابی و اضافه کرد: وظیفه شرعی و اجتماعی همه ایرانیان است که در انتخابات شرکت کنند.

وی اظهار کرد: اگر قرار است نسبت به جامعه و کشور احساس مسئولیت کنیم و اگر مدعی پاسداشت خون شهدا هستیم، باید در انتخابات پیش رو مشارکت آگاهانه و حداکثری را رقم بزنیم.

بابایی ادامه داد: مردم خود به خوبی می‌دانند که در این مقطع حساس به چه کاندیدای اصلحی رأی دهند که در مدیریت کشور، وضعیت اقتصادی و معیشت مردم را در اولویت قرار بدهد.

رئیس جهاددانشگاهی فارس عملی شدن دو مؤلفه احساس مسئولیت و بهبود وضعیت معیشتی را تنها در توان یک دولت جهادی و انقلابی دانست و گفت: امروز توان علمی، سیاسی، نظامی و اقتصادی کشور جایگاه خوبی را برای نظام جمهوری اسلامی رقم‌ زده است.

وی همچنین با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های رسانه ملی و فضای مجازی برای انتخاب اصلح، گفت: صرف نگاه به تبلیغات، شعار و وعده‌ها نمی‌تواند مشخص کننده جایگاه افراد باشد بلکه عملکرد کاندیداها، از جمله آیتم‌هایی است که باید مدنظر افراد قرار گیرد.

بابایی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه روز جمعه شاهد رقم خورد خیر و صلاح نظام اسلامی ایران به دست ملت هستیم، تأکید کرد: جهاد دانشگاهی همواره همراه و حامی دولت‌های منتخب مردم بوده است.

انتهای پیام
captcha