مدارس دولتی حق دریافت هزینه ثبت‌نام ندارند
کد خبر: 3979042
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲

مدارس دولتی حق دریافت هزینه ثبت‌نام ندارند

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش البرز گفت: مدارس دولتی برای ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول حق دریافت هیچ هزینه‌ای ندارند.

مدارس دولتی حق دریافت هزینه ثبت‌نام ندارند

یونس جاویدنسب، معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با اشاره به ثبت‌نام دانش‌آموزان، بیان کرد: اداره آموزش و پرورش پیش از پایان سال تحصیلی گذشته اقدامات لازم برای ثبت‌نام حضوری و غیرحضوری دانش‌آموزان فراهم کرده و در صورتی که امکان ثبت‌نام غیرحضوری نباشد اولیا می‌توانند با حضور در مدرسه نسبت به ثبت‌نام دانش‌آموزان اقدام کنند.

وی افزود: از اول خردادماه جاری ثبت‌نام پایه اول و از هشتم خرداد ثبت‌نام مدارس شاهد شروع شده است. همچنین در مدارس استعدادهای درخشان و خاص که آزمون‌های خاص خود را دارند، ثبت‌نام آزمون به‌صورت غیرحضوری انجام شده است.

این مسئول بیان کرد: در مناطق آموزش و پرورش استان ستادهای ثبت‌نام اصلی و در تعدادی از مدارس ستادهای ثبت‌نام فرعی شکل گرفته که آماده پاسخگویی به اولیای دانش‌آموزان هستند تا امکان ثبت‌نام به بهترین شکل ممکن و با رعایت پروتکل‌ها انجام شود.

جاویدنسب در خصوص حضوری شدن آموزش‌ها در سال تحصیلی جدید، گفت: ما براساس تصمیمات ستاد ملی کرونا عمل می‌کنیم، اما امیدواریم با انجام واکسیناسیون ملی به‌ویژه برای معلمان و خانواده‌ها، سال تحصیلی جدید سال آموزش حضوری باشد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش در خصوص سنجش دانش‌آموزان، اظهار کرد: برای دانش‌آموزان پایه اول و نوآموزان پیش‌دبستانی امسال هم از طریق مراکز سنجش، آمادگی کامل برای سنجش دانش‌آموزان وجود دارد.

این مسئول تصریح کرد: پس از ثبت اطلاعات دانش‌آموزان در مدرسه، کدی برای مراجعه به ستاد سنجش و نوبت‌دهی به اولیا داده می‌شود و سنجش صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

جاویدنسب درخصوص واکسیناسیون دانش‌آموزان و معلمان، اظهار کرد: برای واکسیناسیون افراد زیر ۱۸ سال تصمیمی در ستاد ملی کرونا گرفته نشده است؛ اما قرار است واکسیناسیون کادر آموزشی بر اساس اولویت‌های جدید از مرداد ماه انجام شود.

وی در پایان با تأکید بر اینکه برای ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس دولتی هزینه‌ای از اولیا گرفته نمی‌شود، گفت: تنها هزینه‌ای که دریافت می‌شود، هزینه سنجش نوآموزان با مبلغ ۵۰ هزار تومان است. هزینه‌های کمک به مدرسه و غیره هم نداریم؛ مگر اینکه اولیا به اختیار خود تمایل به کمک به مدرسه داشته باشند.

انتهای پیام
captcha