حمله رژیم صهیونیستی به معترضان شهرک سازی در کرانه باختری
کد خبر: 3981502
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۲
تحولات فلسطین؛

حمله رژیم صهیونیستی به معترضان شهرک سازی در کرانه باختری

حمله نظامیان صهیونیست به راهپیمایی‌های ضد شهرک سازی در مناطق مختلف کرانه باختری به زخمی شدن ده‌ها نفر بر اثر اصابت گلوله پلاستیکی منجر شد.

به گزارش ایکنا به نقل از Palestine Chronicle، صدها نفر از شهروندان فلسطینی در شهرک بیتا در جنوب نابلس(شمال کرانه باختری) امروز پس از برپایی نماز جمعه در اعتراض به توسعه شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در آن منطقه راهپیمایی کردند که با حمله نظامیان صهیونیست روبه رو شدند.

سربازان صهیونیست با شلیک گلوله‌های پلاستیکی و نارنجک صوتی فلسطینیانی را که در نزدیک روستای بیتا تظاهرات کرد‌ه بودند را هدف قرار داده و پنج نفر از آنها را از ناحیه سر مجروح کردند.

یک دستگاه آمبولانس نیز مورد اصابت گلوله گاز اشک آور قرار گرفت. در بیت دجن در شرق نابلس نیز نظامیان رژیم اشغالگر امروز جمعه به راهپیمایی فلسطینی‌ها در اعتراض به شهرک سازی این رژیم با شلیک گلوله واقعی و بمب های صوتی حمله کردند.

 شهرک‌نشینان صهیونیست هم امروز ده‌ها اصله درخت کاشته شده توسط فلسطینی‌ها در جنوب نابلس را از ریشه درآورده یا قطع کردند.

 شهروندان فلسطینی در منطقه الراس در غرب شهر سلفیت در شمال کرانه باختری، نماز جمعه امروز خود را در زمین‌هایی که رژیم صهیونیستی تهدید به غصب آن کرده است، برپا کردند، اما نظامیان صهیونیست به تجمع آنها پس از اقامه نماز حمله کردند که بر اثر شلیک گلوله‌های پلاستیکی و گاز اشک آور دستکم دو نفر  زخمی و ده‌ها نفر هم دچار حالت خفگی شدند.

این در حالی است که به دنبال اعتراضات مداوم و شدید اهالی شهرک بیتا در جنوب نابلس به توسعه شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در این منطقه، شهرک‌نشینان که تازه آنجا را اشغال کرده بودند، مجبور به ترک آنجا شدند.

انتهای پیام
captcha