تداوم اعتراضات فلسطینیان در کرانه باختری در اعتراض به قتل نزار بنات
کد خبر: 3980626
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰

تداوم اعتراضات فلسطینیان در کرانه باختری در اعتراض به قتل نزار بنات

اعتراضات فلسطینیان نقاط مختلف کرانه باختری در اعتراض به قتل نزار بنات، مخالف فلسطینی که در بازداشت نیروهای امنیتی فلسطین به قتل رسید، همچنان ادامه دارد.  

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، روزنامه‌نگاران، مؤسسات رسانه‌ای و حقوقی و فعالان رسانه طی فراخوانی خواستار مشارکت فلسطینیان در تجمع اعتراضی علیه سیاست‌های سختگیرانه تشکیلات خودگردان نسبت به همکاران خبرنگار خود شدند.
 
بر اساس این فراخوان، اصحاب رسانه امروز دوشنبه ساعت ‌11 صبح به وقت فلسطین، در مقابل دفتر نماینده عالی سازمان ملل متحد در شهر رام‌الله تجمع کردند.
 
این تجمع به دلیل ادامه اقدامات امنیتی دولت رام‌الله در فشار وارد کردن به خبرنگاران و اصحاب رسانه و تهدید آنها و همچنین جلوگیری از پوشش خبری تظاهرات‌هایی که در کرانه باختری در اعتراض به کشته شدن نزار بنات انجام می‌شود برگزار شد.
 
دیروز یکشنبه، 6 تیرماه، تظاهرات اعتراضی در شهر رام‌الله برگزار شد اما برای دومین روز پیاپی از سوی نیروهای امنیتی دولت تشکیلات خودگردان، سرکوب شد.
 
نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان اقدام به محاصره خبرنگاران در رام‌الله کرده و دوربین‌ها و وسایل خبرنگاری آنها را شکسته و از بین بردند.
 
خبرنگاران فلسطینی با ایجاد هشتگ «پوشش خبری ادامه دارد»، به سرکوب‌ها و ممانعت عمدی از پوشش خبری تظاهرات‌های مسالمت آمیز پاسخ دادند.
 
در شهر الخلیل نیز شمار زیادی از شهروندان فلسطینی در میدان ابن رشد تجمع کرده و علیه کشته شدن نزار بنات اعتراض کردند و خواستار روشن ساختن عاملان این جنایت و مجازات آنها شدند.
 
در شهر بیت لحم نیز نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان تظاهرات اعتراض‌آمیز فلسطینیان را سرکوب کردند.
 
این تظاهرات‌ها در اردوگاه آوارگان الدهیشه نیز ادامه داشت و تظاهرات‌کنندگان شعارهایی علیه دولت تشکیلات خودگردان و رئیس این تشکیلات سر دادند.
 
در همین رابطه، اتحادیه روزنامه‌نگاران فلسطینی در بیانیه‌ای رسمی تجاوز نیروهای امنیتی به روزنامه‌نگاران در رام‌الله را محکوم کرده و از همه روزنامه‌نگاران و رسانه‌های فلسطینی و عربی که در فلسطین فعالیت می‌کنند خواستار تحریم اخبار مربوط به دولت تشکیلات خودگردان و ریاست این تشکیلات شد.

کناره‌گیری کانون وکلای فلسطینی از کمیته  تحقیق درباره قتل نزار بنات

از سوی دیگر، کانون وکلای فلسطینی دیروز یکشنبه اعلام کرد که از مشارکت در کمیته دولتی ویژه تحقیق درباره ترور نزار بنات، مخالف سیاسی فلسطینی کناره‌گیری کرده است.
 
این کانون در بیانیه خود اعلام کرد که عذرخواهی از مشارکت در این کمیته در راستای موضع علنی گذشته این کانون درباره ضرورت تشکیل یک کمیته بی‌طرف و مستقل و به دور از تشریفات رسمی بوده است.
 
کانون وکلای فلسطینی خواستار ارائه نتایج روشن و شفاف برای کشف حقیقت درباره این حادثه و سپردن عاملان این جنایت به دستگاه عدالت شد.
 
نزار بنات ۴۳ ساله یکی از کسانی بود که در شبکه‌های اجتماعی به شدت از تشکیلات خودگردان و رئیس آن «محمود عباس» انتقاد می‌کرد. وی به گفته خانواده‌اش پنجشنبه گذشته چند ساعت پس از دستگیری به دست عناصر دستگاه امنیتی فلسطینی به قتل رسید.
انتهای پیام
captcha