حقوق بشر آمریکایی یعنی بربریت و قتل سیستماتیک
کد خبر: 3981757
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۱
استاد دانشگاه رابعه بلخی افغانستان تصریح کرد؛

حقوق بشر آمریکایی یعنی بربریت و قتل سیستماتیک

استاد دانشگاه رابعه بلخی افغانستان با بیان اینکه حقوق بشر آمریکایی یعنی نابودی انسان‌ها، توحش، بربریت و قتل سیستماتیک، تأکید کرد: رهبر انقلاب در این زمینه بسیار زیبا فرموده‌اند که رژیم آمریکا در حالی از حقوق بشر دم می‌زند که زشت‌ترین تصویرها را در نقض این مفهوم از خود به جای گذاشته است.

حقوق بشر آمریکایی یعنی بربریت و قتل سیستماتیکبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل دانش استاد دانشگاه رابعه بلخی افغانستان امروز 12تیرماه در سومین کنفرانس بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری که در سالن همایش‌های پژوهشکده علامه طباطبایی آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد، بیان کرد: ویژگی‌های حقوق بشر شامل جهان شمولی، غیرقابل سلب بودن، برابری طلبی، به هم پیوستگی و درهم تنیدگی است و هیچ‌کسی را نمی‌توان از این حقوق محروم کرد.

وی افزود: برای حمایت از حقوق بشر اسنادهای گوناگونی تدوین شده است و در این میان آمریکا یکی از بزرگترین ناقضان حقوق بشر در داخل و خارج از کشور خود است.

استاد دانشگاه رابعه بلخی افغانستان گفت: حاکمان استعمار آمریکا دارای سوابق فراوان ضد بشری هستند و این حکام، چگونه می‌توانند طلایه‌دار اجرای حقوق بشر باشند.

دانش با بیان اینکه آمریکا حقوق بشر را دستاویزی برای رسیدن به اهداف استعماری خود قرار داده است، افزود: وقتی  ماده یک حقوق بشری آمریکا را می‌بینیم، برابری تمام ملت‌های جهان به چشم می‌خورد، در عین حال همان دولت مبادرت به نقض برابری مردم دنیا می‌کند.

استاد دانشگاه رابعه بلخی افغانستان با اشاره به جنایت‌های آمریکا در افغانستان تاکید کرد: آموزش و پرورش و پشتیبانی از گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه و افغانستان، پشتیبانی از برده‌داری، حمایت از گروه‌های مسلح، ترور دانشمندان هسته‌ای، حمله به سکوهای نفتی ایران، حمله به لیبی پس از پیروزی انقلاب این کشور، حمله به کوبا و نیکاراگوئه، استفاده از سلاح شیمیایی و کشتن قریب به دو ونیم میلیون ویتنامی از جمله جنایات آمریکا به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: قتل عام سرخ‌پوستان و کاهش جمعیت 60 میلیونی آن‌ها به 800 هزار نفر، حمله به معدنچیان در ویریجنیای غربی، شکنجه و آزار زندانیان ابوغریب، حمایت از اسرائیل علیه مردم بی‌دفاع، کودک‌آزاری، نابرابری و فشار بر قشر مستضعف، کودتای 28 مرداد 1332، حمایت از رژیم پهلوی در سال 1357 و نقض حقوق پناهجویان تنها بخشی از جنایت‌های حاکمیت آمریکا در سال‌های گذشته است.

دانش با بیان اینکه حقوق بشر آمریکایی یعنی نابودی انسان‌ها، توحش، بربریت و قتل سیستماتیک، تأکید کرد: رهبر انقلاب در این زمینه بسیار زیبا فرموده‌اند که رژیم آمریکا در حالی از حقوق بشر دم می‌زند که زشت‌ترین تصویرها را در نقض این مفهوم از خود به جای گذاشته است.

انتهای پیام
captcha