مستند «شهید عزت‌الله جمالی»؛ روایتی از طلبگی تا شهادت در خرمشر
کد خبر: 3983070
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴

مستند «شهید عزت‌الله جمالی»؛ روایتی از طلبگی تا شهادت در خرمشر

مستند داستانی «شهید عزت‌الله جمالی» روایت داستان نوجوان مؤمن و طلبه انقلابی است که در سال ۱۳۶۱ در عملیات بیت‌المقدس در خرمشهر، جان به جان آفرین و در روستای کلوده از توابع شهرستان محمودآباد به خاک سپرده شده است.

از طلبگی تا محافظ امام (ره) و شهادت در خرمشهربه گزارش ایکنا از مازندران، مستند داستانی شهید عزت‌الله جمالی، روایت داستان نوجوان مؤمن و طلبه انقلابی است که بعد از به پایان رساندن دوران راهنمایی، به حوزه علمیه قم می‌رود و طلبه می‌شود.

این شهید عاشق انقلاب و رهبری بود؛ اعلامیه امام خمینی(ره) را شب‌ها پخش می‌کرد و مردم را با صحبت‌هایش دور خود جمع می‌کرد تا مردم را به سمت انقلاب و رهبری یاری کند. این شهید بعد از انقلاب از طلبگی وارد سپاه و پاسدار شد و از همان جا محافظ امام خمینی(ره) شد.

شهید عزت‌الله جمالی، سال ۶۰ در درگیری ششم بهمن آمل، به همراه مردم بر علیه منافقین قیام کرد و بعد از پیروزی انقلاب زمانی که جنگ تحمیلی ایران و عراق شروع شد همیشه در صف اول میدان نبرد بود.

گرچه فرماندهان جنگ مانع از حضور او در خط مقدم بودند ولی این طلبه، عاشق و تشنه شهادت بود. با استفعا از سپاه در خط مقدم با دشمنان جنگید و در نهایت در دهم اردیبهشت‌ماه ۱۳۶۱ در عملیات بیت‌المقدس در خرمشهر بر اثر ترکش خمپاره جان به جان آفرین و در روستای کلوده از توابع شهرستان محمودآباد به خاک سپرده شد.

بهنام بنام، کارگردانی و محمود زارع‌پور، تهیه‌کنندگی این مستند را برعهده دارند که با هماهنگی انجام شده و به همت بسیج هنرمندان شهرستان محمودآباد و بسیج هنرمندان مازندران همزمان با ایام ماه مبارک امسال سه روز مانده به عید فطر به روی آنتن رفت و از شبکه صداوسیمای مازندران پخش شد.

انتهای پیام
captcha