افتتاح رسمی سفارت امارات در تل‌آویو
کد خبر: 3984055
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹

افتتاح رسمی سفارت امارات در تل‌آویو

سفارت امارات در تل‌آویو امروز با حضور رئیس رژیم اشغالگر صهیونیستی و طی مراسم با پخش سرود ملی امارات و به اهتزاز درآمدن پرچم آن در سرزمین‌های اشغالی فلسطین افتتاح شد.

به گزارش ایکنا به نقل از القدس العربی، امارات عربی متحده امروز چهارشنبه سفارت خود در فلسطین اشغالی را طی یک مراسم رسمی و با حضور اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی افتتاح کرد.

این سفارتخانه در ساختمان بورس تل آویو واقع است  و محمود آل خاجه سفیر امارات پرچم کشورش را در این مراسم به اهتزاز درآورد.

سفارت رژیم صهیونیستی در امارات نیز ماه گذشته افتتاح شد.

در این مراسم، جمعی دیگر از مقام‌های سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی و اماراتی از جمله  «یائیر لاپید» وزیر خارجه این رژیم حضور داشتند.

 «اسرائیل بالعربیه» وابسته به وزارت خارجه رژیم صهیونیستی نیز در توییتر با انتشار خبر افتتاح سفارت امارات عربی متحده در فلسطین اشغالی نوشت: لحظه‌ای تاریخی است؛ سرود ملی امارات در قلب تل آویو  پخش شد.

اسرائیل بالعربیه همچنین نوشت: مراسم افتتاح سفارت امارات در اسرائیل در صبح امروز. لحظه تاریخی دیگری در مسیر قطار صلح ثبت شد.

امارات در سپتامبر سال۲۰۲۰ با وساطت دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا توافقنامه‌ سازش با رژیم اشغالگر قدس موسوم به «توافق‌ آبراهام» را امضاء و رسماً با تل‌آویو روابط دیپلماتیک برقرار کرد.

علاوه بر امارات، کشورهای مغرب و سودان نیز با وساطت ترامپ و امضای توافق سازش رسماً با رژیم صهیونیستی روابط دیپلماتیک برقرار کردند.

انتهای پیام
captcha