قاری ایرانی رتبه سوم مسابقات بین‌المللی قرآن لبنان‌ را کسب کرد + فیلم
کد خبر: 3984414
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸

قاری ایرانی رتبه سوم مسابقات بین‌المللی قرآن لبنان‌ را کسب کرد + فیلم

جمعیت قرآنی توجیه و ارشاد لبنان اسامی 10 نفر برگزیده مسابقه بین‌المللی قرآن کریم اولی القبلتین در لبنان را اعلام کرد که قاری ایران حائز رتبه سوم این مسابقه شده است.

به گزارش ایکنا، جمعیت قرآنی توجیه و ارشاد لبنان اسامی افراد حائز رتبه‌های اول تا سوم مسابقه بین‌المللی قرآن کریم اولی القبلتین را اعلام کرد.

به گزارش منابع برگزار کننده مسابقه اولی القبلتین، اسامه عبدالله الکربلائی، از کشور عراق حائز رتبه نخست، محمد علی قاسم، از کشور لبنان حائز رتبه دوم و مجید عنان‌پور، از ایران حائز رتبه سوم شدند.

جوایز نفرات اول تا سوم نیز به ترتیب 10 لیره طلا، هفت لیره طلا و پنج لیره طلا اعلام شده است.

اسامی نفرات اول تا دهم و نمرات آنها به ترتیب در ادامه آمده است:

 1-   أسامة عبد الله الكربلائي از عراق ـ 88.65
2- -  محمد علي عماد قاسم از لبنان ـ 84.5
3 - مجيد عنان پور از ايران ـ 83.83
4 ـ  ياسين عصفور از مصر ـ 83.16
5 ـ  بلال عبد الله علي الأغبري از يمن ـ 78.74
6 - أحمد تميم كاظمي از افغانستان ـ 78.41
7 -  زيد سليمان محمد از كويت ـ 77.74
8 -  عبد الحسن سويدان از آلمان ـ 75.91
9 -  عبد الله بن محمد أنور از پاكستان ـ 69.82
10 -  أبو صالح بنيامين از اندونزی  ـ 67

جمعیت قرآنی توجیه و ارشاد لبنان که تحت حمایت سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان اداره می‌شود، مسابقه بین‌المللی قرائت قرآن اولی القبلتین را به صورت مجازی برگزار کرده است.

این مسابقه از شنبه، ۱۹ تیر آغاز شده است و مراسم اختتامیه آن امروز جمعه، ۲۵ تیر با معرفی برگزیدگان و رتبه‌های برتر این مسابقه برگزار خواهد شد.

۳۲۲ قاری از ۴۰ کشور دنیا در مرحله مقدماتی این مسابقات که از سوم جولای آغاز شده بود، شرکت کردند که از میان آنها ۱۰ نفر از قاریان برجسته جوان جهان اسلام برای مرحله نهایی برگزیده شدند.

مراسم اختتامیه مسابقه بین‌المللی اولی القبلتین ساعت ۱۷ امروز جمعه به وقت قدس شریف در سالن رسالات تحت نظارت سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله برگزار می‌شود و جوایز مسابقه هم به مبلغ ۳۰ لیره طلا میان حائزان رتبه یک تا ۱۰ این مسابقه توزیع خواهد شد.

 

انتهای پیام
captcha