یورش گسترده شهرک‌نشینان و نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی+ فیلم
کد خبر: 3984781
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴

یورش گسترده شهرک‌نشینان و نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی+ فیلم

صدها شهرک‌نشین صهیونیست با پشتیبانی نظامیان رژیم اشغالگر به مسجدالاقصی حمله کرده و نمازگزاران و تحصن‌کنندگان را در مسجد القبلی در محاصره نگاه داشته‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی صفا، صدها شهرک‌نشین صهیونیست صبح امروز، 27 تیر با پشتیبانی نظامیان صهیونیست به صحن‌های مسجدالاقصی یورش آوردند.

نظامیان اشغالگر در حال حاضر با شلیک بمب‌های گازی در داخل مصلای القبلی، نمازگزاران و تحصن‌کنندگان فلسطینی را در آنجا در محاصره نگاه داشته‌اند.

شماری از نظامیان صهیونیست هم به اتاق پخش صوت در غرب مصلای القبلی مسجدالاقصی حمله کردند.

انتظار تشدید تنش و درگیری در قدس و مسجدالاقصی طی ساعات آتی وجود دارد.

شمار زیادی از نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی از سحرگاه امروز با یورش به مسجدالاقصی خادمان و نگهبانان زن و مرد آنجا را وحشیانه مورد ضرب و شتم قرار دادند در حالی که تحصن‌کنندگان و نگهبانان فلسطینی در صحن‌های مسجد با سردادن فریادهای الله اکبر و شعار در دفاع از مسجدالاقصی به مقابله با آنها رفتند.

نظامیان رژیم اشغالگر شب گذشته هم به جوانان فلسطینی که در نزدیکی محله باب العامود در قدس اشغالی برای دفاع از مسجدالاقصی در برابر حمله امروز شهرک‌نشینان تجمع کرده بودند حمله و شماری از آنها را بازداشت و بقیه را با زور وادار به ترک آنجا کردند و با ایجاد موانع در ورودی باب العامود مانع ورود دوباره جوانان فلسطینی شدند.

صهیونیست‌ها از چند روز پیش به مناسبت سالروز آنچه تخریب معبد هیکل در زیر مسجدالاقصی خوانده شده برای یورش گسترده امروز یکشنبه به مسجدالاقصی فراخوان داده بودند که با واکنش خشم گروه‌های ملی و سیاسی فلسطینی روبه‌رو شد.

گروه‌های فلسطینی از هموطنان خود در قدس خواستند برای مقابله با حمله شهرک‌نشینان به خصوص در ایام دهه اول ذی حجه به دفاع از مسجدالاقصی برخیزند و در صحن‌های آن تحصن کنند.

انتهای پیام
captcha