اقتصاد یا ساماندهی فضای مجازی؛ انحراف در مطالبات اصلی مردم ممنوع
کد خبر: 3986397
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹
یادداشت روز؛

اقتصاد یا ساماندهی فضای مجازی؛ انحراف در مطالبات اصلی مردم ممنوع

در حالی عده‌ای ساماندهی فضای مجازی را به منزله اولویت نخست دولت سیزدهم مطرح می‌کنند و مجلس نیز در پی ساماندهی این فضا برآمده که مطالبه و اولویت اصلی مردم، مسائل اقتصادی و معیشتی است و حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی نیز با شعارهای اقتصادی و وعده بهبود وضعیت معیشتی رأی مردم را به دست آورده است، لذا بهتر است ایشان با پایبندی به این وعده‌ها اجازه ندهند عده‌ای آرزوهای خود را به مثابه خواست مردم جا بزنند؛ آرزوهایی که فرسنگ‌ها با مطالبات اصلی مردم فاصله دارد.

مجلس شورای اسلامی این هفته بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای‌مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های‌اجتماعی را در دستور کار قرار داده است.

همچنین حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمد خاتمی، عضو فقهای شورای نگهبان در سخنانی اظهار کرد: «رهبر معظم انقلاب بارها تذکر دادند که اینترنت ملی شکل دهید ولی متاسفانه آقایان به توصیه‌های رهبر انقلاب گوش ندادند و ندادند و ندادند؛ انتظار و مطالبه نخست ما از رئیس‌جمهور منتخب این است که توصیه ولایت را جدی بگیرد و هرچه سریعتر این پروژه مهم را اجرایی کند.»

حال اگر میان وضعیت واقعی زندگی مردم و این طرح مجلس و سخنان فقیه شورای نگهبان مقایسه‌ای انجام دهید، به خوبی متوجه مسئله و معضل شکاف بین مسئولان و مردم خواهیم شد. در حالی که امروز مردم به شدت نگران وضعیت معیشتی، تورم، بیکاری و مجموعه مسائل مربوط به حوزه اقتصادی هستند، برخی مسئولان از اولویت‌هایی صحبت می‌کنند که امروز در بین ده اولویت اصلی زندگی مردم قرار ندارد. مردمی که امروز نگران آب، برق و تأمین مایحتاج اساسی خود هستند و هر روز با افزایش قیمت کالاها شاهد بی‌‌ارزش شدن درآمد خود می‌باشند چگونه می‌توانند در این وضعیت ساماندهی فضای مجازی را به مثابه یک ضرورت و اولویت اصلی در کشور بپذیرند.

از طرفی حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی، رئیس‌جمهور منتخب، در دوران رقابت‌های انتخاباتی و پس از انتخاب شدن همواره بر مسئله اقتصاد و معیشت مردم به عنوان اولویت اصلی دولت سیزدهم تأکید کرده است و اساسا با شعار ایجاد تحول در وضعیت اقتصادی رأی آورده و امیدهای زیادی را در دل مردم ایجاد کرده، پس چگونه از او انتظار دارند که مسئله اینترنت ملی و فضای مجازی را اولویت نخست خود قرار دهد. آیا این در خواست ایجاد انحراف در مطالبات مردم از دولت جدید نیست واگر آقای رئیسی دست به چنین اقدامی بزند مردم می‌توانند به ایشان و دولت‌شان اعتماد کنند؟

امروز هیچ یک از متخصصان و کارشناسان و نخبگان در این مسئله که اقتصاد و معیشت مردم اولویت اصلی دولت جدید است، هیچ شک و تردیدی ندارند و مجلس یازدهم نیز باید پیام و مطالبه اصلی مردم را در انتخابات ریاست جمهوری متوجه شود و به جای اینکه وقت و هزینه خود را بر روی طرحی بگذارد که امروز از هیچ اولویتی برخوردار نیست تمرکز کامل خود را بر روی حل مسائل اقتصادی بگذارد.

در شرایطی که نارضایتی مردم از وضعیت اقتصادی به کاهش اعتماد جامعه به دولت و مجموعه حاکمیت انجامیده و سرمایه اجتماعی به شدت نیازمند احیا و بازآفرینی است این گونه طرح‌ها و اظهارنظرها جز اینکه به تضعیف بیشتر اعتماد مردم به مسئولان بینجامد و شکاف دولت ـ ملت را افزایش دهد، هیچ نتیجه دیگری ندارد؛ به خصوص اینکه در وضعیت نامطلوب اقتصادی امروز بخشی از مردم از طریق همین فضای مجازی به امرار معاش می پردازند و هرگونه محدودیت و دخالت غیر کارشناسی در این فضا، زندگی آنان را به طور جدی به مخاطره می‌اندازد.

دولت سیزدهم و شخص حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی در این وضعیت باید به طور صریح موضع خود را نسبت به این گونه اظهارنظرها بیان کند تا عده‌ای به اسم حمایت از دولت ایشان، مطالبات و اولویت‌های اصلی مردم را جابجا و منحرف نکنند و خواست خود را به اسم خواست مردم جا نزنند. امروز در کشور این امید ایجاد شده که با حضور آقای رئیسی تغییرات مثبتی در وضعیت بد اقتصادی و معیشتی رخ می‌دهد پس ایشان نیز با لبیک به این امید ایجاد شده و در مسیر شعارها و اولویت‌های اعلامی خود در دوره انتخابات، که مسئله اقتصاد و معیشت بود، می‌توانند این امید را حفظ کرده و با بهبود شرایط اقتصادی و عمل به وعده‌ها، اعتماد کاهش‌یافته مردم را احیا کنند و این به شرطی است که ایشان همچنان بر استقلال خود تأکید کرده و اجازه ندهند عده‌ای بخواهند آرزوهای خود را توسط دولت ایشان عملی کنند؛ آرزوهایی که فرسنگ‌ها با خواسته‌ها و مطالبات اصلی مردم فاصله دارد.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۴ - ۱۷:۱۷
0
1
احسنت واقعا حرف دل ما رو زدی
captcha