تکمیل 2 برابر ظرفیت تخت‌های کرونا در شیراز
کد خبر: 3986490
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷

تکمیل 2 برابر ظرفیت تخت‌های کرونا در شیراز

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از افزایش موارد بستری بیماران کووید۱۹ در فارس و تکمیل حدود دو برابر ظرفیت تخت‌های بستری بیمارستان‌های کرونا در شیراز خبر داد.

به گزارش ایکنا از فارس، عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 4 مردادماه در سیصد و شصت و نهمین نشست ستاد مدیریت کرونا در دانشگاه، ضمن تبریک سالروز میلاد مسعود دهمین خورشید آسمان ولایت و امامت حضرت امام هادی(ع)، گفت: وضعیت شیوع کرونا در استان در وضعیت قرمز قرار دارد و ورودی بیمارستان‌های استان افزایش داشته است که در صورت ادامه این روند با شرایط بحرانی‌تر مواجه می‌شویم.

وی با بیان اینکه در موج جدید کرونا در آستانه عبور از ظرفیت پذیرش بیمارستان‌ها هستیم، اضافه کرد: مطالعات جهانی نشان می‌دهد موج دلتای کروناویروس دو برابر موج‌های گذشته سبب بستری بیماران در کشورهای درگیر این نوع کرونا شده است، به گونه‌ای که در ۲۴ ساعت گذشته، بیش از دو هزار و ۷۰۰ بیمار بستری در استان داشته‌ایم که از این تعداد ۲۸۸ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه گفت: در شهر شیراز از ظرفیت تخت‌های بستری عبور کرده‌ایم و با ایجاد ظرفیت بستری موقت در بیمارستان‌ها، حدود دو برابر ظرفیت موجود تخت‌های بیمارستان‌های شیراز تکمیل شده است.

همتی همچنین با اشاره به برگزاری نشست وب کنفرانس روز گذشته با حضور معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در این نشست از عملکرد خوب دانشگاه علوم پزشکی شیراز در زمینه واکسیناسیون کرونا، از سوی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تقدیر شد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۶۳۰ هزار دوز واکسن کرونا در نوبت‌های اول و دوم تزریق شده، از استقبال بیشتر مردم در بعضی شهرستان‌های فارس از واکسیناسیون خبر داد و بر اهمیت فرهنگ‌سازی و تشویق مردم برای مشارکت و حضور در برنامه واکسیناسیون عمومی کرونا در استان تاکید کرد.

اهمیت مشارکت و تعامل ادارات و سازمان‌های استان در تأمین سالن، امکانات و تجهیزات برای ارائه خدمات واکسیناسیون عمومی کرونا و همراهی با دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این زمینه، دیگر موضوع مورد تأکید این مقام مسئول در نشست امروز ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا بود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بررسی روند ارائه خدمات در مراکز ۱۶ ساعته استان، خدمت‌رسانی مناسب به مراجعان و بیماران در این مراکز را برای کاهش ارجاع بیماران به بیمارستان‌ها مهم برشمرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه درصد مرگ و میر بر اثر ابتلا به کرونا در افراد زیر ۵۰ سال رشد قابل توجهی داشته است، از مردم به ویژه جوانان خواست بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توجه ویژه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام
captcha