کرونا در سایه ساده‌انگاری‌ها می‌تازد / ۲۸ قربانی طی یک روز در فارس
کد خبر: 3987548
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴

کرونا در سایه ساده‌انگاری‌ها می‌تازد / ۲۸ قربانی طی یک روز در فارس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فارس به زیر ۴۰ درصد کاهش یافته است، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته در فارس ۲۸ قربانی بر اثر ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست دادند.

به گزارش ایکنا از فارس، مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 9 مردادماه در سیصد و هفتاد و دومین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه با بیان اینکه میزان رعایت شیوه‌‎نامه‌های بهداشتی در فارس به زیر ۴۰ درصد کاهش یافته است، گفت: جدی گرفتن راهکارهای خودمراقبتی، رعایت اصول بهداشتی و تغییر صحیح شیوه زندگی در بحران کرونا، نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ دارد، بنابراین برای حفظ جان خود و عزیزانتان، رعایت پروتکل‌های بهداشتی را بیشتر جدی بگیرید.

وی با اشاره به جان‌باختن ۲۸ استان فارسی بر اثر کروناویروس در ۲۴ ساعت گذشته، گفت: روند افزایشی موارد ابتلا و فوت ناشی از کروناویروس در فارس به مرحله اضطراری و نگران کننده رسیده است.

لطفی افزود: دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تمام ظرفیت‌های موجود در حال ارائه خدمات به بیماران است، اما اگر مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی نسبت به این بیماری جدی نباشند، با فاجعه‌ای بزرگ در استان مواجه می‌شویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن بررسی آمار نمونه‌های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس، به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت‌رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت.

وی همچنین ظرفیت تخت‌های ویژه و عادی بیمارستان‌های استان، فعالیت مراکز منتخب درمان سرپایی کروناویروس، ظرفیت بیمارستان‌های پشتیبان و آخرین روند اقدامات کارگروه‌های مختلف این ستاد دانشگاهی را مورد ارزیابی قرار داد و دستورات لازم در زمینه بهبود خدمات ارائه شد.

معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز در این نشست به بیان توضیحاتی در زمینه آمار مبتلایان و افراد بستری در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها و شیوه خدمت‌رسانی به آنان، آمار مرگ و میر ناشی از کروناویروس، میزان سهمیه واکسن و نحوه توزیع آن، ظرفیت تخت‌های بستری و ویژه بیمارستان‌های استان، فعالیت مراکز ۱۶ ساعته، نوبت کاری پزشکان، تجهیزات و ملزومات پزشکی، همچنین راهکارهای افزایش تخت‌های بیمارستانی پرداختند.

انتهای پیام
captcha