پلیس و آموزش و پرورش؛ محور ارتقای سلامت روانی در جامعه
کد خبر: 3987863
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۴

پلیس و آموزش و پرورش؛ محور ارتقای سلامت روانی در جامعه

فرمانده انتظامی کوهچنار، وظایف ناجا و آموزش و پرورش مهم و سنگین توصیف کرد و آن‌ها را محور ارتقای سلامت روانی جامعه دانست و گفت: نقش آموزش و پرورش در تولید امنیت اجتماعی بی‌بدیل بوده و معلّمان موثرترین قشر در این امر هستند.

به گزارش ایکنا از فارس، لطف‌الله محمدی، فرمانده انتظامی کوهچنار امروز، 10 مردادماه در دیدار با مدیر آموزش و پرورش و تعدادی از معاونین این شهرستان با قدردانی از زحمات معلّمان و فرهنگیان در امر تعلیم و تربیت نوجوانان و جوانان در جامعه، بیان كرد: آموزش و پرورش بعد از خانواده دومین نهاد در تربیت فرزندان جامعه محسوب شده و معلمان الگوی آینده‌سازان هستند.

وی با اشاره به نقش آموزش همگانی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، افزود: آموزش همگانی به عنوان رکن اصلی پیشگیری از انحرافات و آسیب‌های اجتماعی از جمله برنامه‌های راهبردی و جامعه‌محوری پلیس است.

فرمانده انتظامی شهرستان کوهچنار با بیان اینکه وظایف ناجا و آموزش و پرورش مهم و سنگین است، تصریح کرد: رویکرد و هدف این دو سازمان ساختن جامعه‌ای امن و سالم برای شهروندان است.

محمدی با بیان اینکه بستر آموزش و پرورش فرصت خوبی برای ناجا در بخش پیشگیری اجتماعی است، گفت: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در چند جنبه قابل بررسی است که آموزش همگانی چهره به چهره برای دانش‌آموزان و اولیا از این موارد است.

وی با بیان اینكه پلیس نیز با رویكردهای اجتماع محور خود در تلاش است فرهنگ قانون‌مداری و احترام به حقوق دیگران را نهادینه کند، تصریح كرد: نقش تربیتی معلّمان در كنار پلیس، تاثیر ارزنده‌ای در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی داشته و معلمان در کنار دروس آموزشی می‌توانند با طرح مباحث غیر درسی و آموزش مهارت‌های زندگی در تربیت آینده‌سازانی متعهد و قانونمند تلاش کنند.

محمدی بیان کرد: مواد افیونی مخدر، اعتیاد، خودکشی، معضلات فضای مجازی، نزاع و درگیری فردی و دسته جمعی، عدم وجود کنترل خشم ، عدم وجود مهارت‌های زندگی و ... از جمله آسیب‌های اجتماعی مطرح در سطح جامعه این شهرستان هستند که باید همه دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و مردم نهاد در راستای فرهنگ‌سازی و پیشگیری از این آسیب‌ها گام بردارند.

در ادامه این دیدار غلامی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان کوهچنار از امنیت به عنوان مهم‌ترین ركن پیشرفت و سلامت در جامعه یاد كرد و افزود: توسعه و پیشرفت در ابعاد مختلف و تأثیرگذاری آموزش و تحصیل علم و دانش، با وجود امنیت دست‌یافتنی خواهد بود.

وی ادامه داد: بدون امنیت دستیابی به هیچ دانشی به سهولت میسر نمی‌شود و كسب علم و دانش، اجتماع را در برابر انواع آسیب‌هایی كه بنیان نظم و امنیت جامعه را متزلزل خواهد ساخت مصون می‌دارد.

غلامی اظهار کرد: در رأس نهادهای مسئول تأمین نظم و امنیت در جامعه، نیروی انتظامی قرار دارد و نظم و امنیتی که امروز در  سطح جامعه  شاهد هستیم مرهون تلاش‌های شبانه‌روزی پلیس است و خوشبختانه شهرستان کوهچنار نیز با تلاش‌های فرمانده انتظامی و کارکنان تحت امر به یک شهرستان امن در منطقه تبدیل شده است.

مدیر آموزش و پرورش کوهچنار افزود: ناجا مجموعه‌ای با ثبات و قابل اعتماد در نظام مقدس جمهوری  اسلامی است كه مقتدرانه در مقابله با مجرمان ایستادگی کرده و در خدمت آسایش و آرامش مردم است.

وی با قدردانی از تعامل دو سویه اظهار کرد: تعامل و همكاری آموزش و پرورش با پلیس سازنده است و تعلیم و تعلّم در كنار امنیت و احساس آرامش، بالنده‌تر و موفق‌تر عمل خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha