دستگاه قضا برای کمک به دولت در جهت گسترش عدالت و مبارزه با فساد آمادگی لازم را دارد
کد خبر: 3988679
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۲
رئیس قوه قضائیه در مراسم تحلیف:

دستگاه قضا برای کمک به دولت در جهت گسترش عدالت و مبارزه با فساد آمادگی لازم را دارد

حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در مراسم تحلیف رئیس دولت سیزدهم گفت: اعلام می‌کنم قوه قضائیه برای کمک به دولت و گسترش عدل و عدالت و حمایت از حقوق مردم و آزادی‌های مشروع و مبارزه با فساد، آمادگی لازم را دارد و با تمام توان کمک خواهد کرد.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه، عصر امروز، پنجشنبه 14 مرداد، در مراسم تحلیف رئیس دولت سیزدهم، در ابتدا به ارواح پرفتوح بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، امام خمینی(ره) و شهدای گرانقدر و شهدای بزرگوار و والامقام، سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس درود فرستاد و برای همه جانبازان و آزادگان و خانواده معظم انها آرزوی سلامتی کرد.

وی در ادامه به ایام پربرکت ماه ذی الحجه اشاره کرد و گفت: از مردم متدین، بصیر و زمان‌شناس که با وجود همه تلاش دشمنان و بدخواهان در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ پای صندوق های رأی آمدند و برگ زرینی بر افتخارات ملت مسلمان و انقلابی افزودند و فرد شایسته‌ای را انتخاب کردند، تشکر می‎کنم.

حجت‌الاسلام اژه‌ای در ادامه با تشکر از همه برگزارکنندگان انتخابات گفت: از همه کسانی که در دوره های مختلف ریاست جهوری خدمت صادقانه به نظام و ملت کردند، تشکر می‌کنم.

وی افزود: مردم با انتخابشان قدرت و مسئولیت بزرگی بر دوش رئیس جمهوری می‌گذارند. رئیس جمهور طبق قانون اساسی عالی‌ترین مقام رسمی کشور بعد از مقام معظم رهبری است و مسئولیت اجرای قانون اساسی و ریاست قوه مجریه به جز در مواردی که به رهبری مربوط می‌شود را برعهده دارد.

رئیس دستگاه قضا اظهار کرد: این قدرت قانون و مسئولیت امانتی است که به رئیس جمهور سپرده شده و رئیس جمهور امروز در پیشگاه قرآن کریم و در خانه ملت، مجلس شورای اسلامی با حضور رئیس قوه قضائیه و اعضای شورای محترم نگهبان به خداوند قادر و متعال سوگند یاد می‌کند که پاسدار مذهب رسمی و نظام جمهوری اسلامی ایران و قانون اساسی کشور باشد و سوگند یاد می‌کند که از همه استعداد و صلاحیت خود برای انجام مسئولیت استفاده کند و خود را وقف خدمت به مردم و اعتلای کشور نماید.

محسنی اژه ای بیان کرد: امیدوارم به فضل پروردگار و به حول قوه الهی رئیس جمهور محترم با کمک سایر قوا و کمک نخبگان و مردم در این مسئولیت خطیر بیش از پیش موفق باشد و همان‌گونه که در روز تنفیذ مطرح کردند، هر چه سریعتر در رفع مشکلات مردم، ایجاد اشتغال، کنترل بازار، کاهش نرخ تورم، کاهش گرانی سرسام‌آور و حمایت از تولید داخلی و سرمایه‌گذاری اقدامات عاجل را داشته باشند و همچنین در از بین بردن زمینه فساد، رانت، تبعیض و اصلاح ساختارهای پیچیده اداری، اقدامات لازم به عمل آید و امیدوارم رئیس جمهور نسبت به اجرای همه اصول قانون اساسی مخصوصاً بندهای 16گانه اصل سوم قانون اساسی و اصولی که حقوق آحاد جامعه را تأمین می‌کند اهتمام لازم را داشته باشد.

وی اضافه کرد: اعلام می‌کنم قوه قضائیه برای کمک به دولت و گسترش عدل و عدالت و حمایت از حقوق مردم و آزادی‌های مشروع و مبارزه با فساد، آمادگی لازم را دارد و با تمام توان کمک خواهد کرد و در مبارزه بی‌امان با فساد در ساحت‌های مختلف جدی‌تر از همیشه خواهیم بود.

رئیس دستگاه قضا در پایان اظهار کرد: توفیق همگان را از ایزد منان خواستارم و از خدای علیم و قدیر مسئلت دارم که رهبر معظم انقلاب اسلامی طول عمر بابرکت عنایت فرماید و سایه معظم له را تا ظهور حضرت ولیعصر (عج) مستدام بدارد.

انتهای پیام
captcha