مجلس به دنبال بررسی کارآمدی وزرای پیشنهادی است
کد خبر: 3990822
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴
ابراهیم عزیزی:

مجلس به دنبال بررسی کارآمدی وزرای پیشنهادی است

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه برای مجلس کارآمدی وزرا مهم است، گفت: در بررسی صلاحیت وزرا، آنچه برای نمایندگان مهم است کارآمدی، سوابق روشن، برنامه‌های آن‌ها برای مدیریت وزارتخانه متبوع، تخصص و روحیه جهادی و انقلابی وزرا است.

به گزارش ایکنا از فارس، ابراهیم عزیزی، نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی امروز، 24 مردادماه در جمع خبرنگاران با اشاره به بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی در مجلس گفت: در بررسی صلاحیت وزرا، آنچه برای نمایندگان مهم است کارآمدی، سوابق روشن، برنامه‌های آن‌ها برای مدیریت وزارتخانه متبوع، تخصص و روحیه جهادی و انقلابی وزرا است.

وی در خصوص نحوه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی اظهار کرد: پس از معرفی وزرا نمایندگان در همان ساعات اولیه با بسیاری از وزرای معرفی شده جلساتی را داشتند تا ضمن آشنایی با برنامه‌های آنان، به بررسی صلاحیت‌های تخصصی و عمومی آن‌ها بپردازند. برنامه‌های وزرا به نمایندگان ارائه شده و این هفته نمایندگان نیز در کمیسیون‌های تخصصی خود به بررسی این برنامه‌ها خواهند پرداخت.

عزیزی با بیان اینکه برای مجلس کارآمدی وزرا مهم است، افزود: نمایندگان مجلس به دنبال بهبود فضای مدیریتی کشور هستند و در این راه قطعاً به وزرایی رأی خواهند داد که بتوانند در این راستا نقشی مهم ایفا کنند.

وی تأکید کرد: به هر حال یک وزیر مسئول یک وزارتخانه است و در کل کشور مدیران بسیاری از طریق وی منصوب می‌شوند و این انتصاب‌ها اگر با انتخاب افراد کارآمد، شایسته و پاکدست همراه شود، در حل مشکلات مدیریتی کشور نقش بسزایی دارد لذا نمایندگان با حساسیت ویژه و به دور از حواشی، این مسئله را دنبال می‌کنند. شخصی که وزیر می‌شود باید ضمن کارآمدی و تمام صلاحیت‌ها، نیازهای به روز مردم را نیز درک کند و بداند در شرایط فعلی چه تصمیماتی را باید برای بهبود معیشت مردم و اقتصاد کشور اتخاذ کند.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس از ارتباطات با برخی نخبگان و مشورت و رایزنی با آن‌ها سخن گفت و افزود: برای یک انتخاب شایسته و اصلح از نظر آن‌ها نیز استفاده شده است و اگر کسی نیز مطلبی در این راستا دارد می‌تواند از طریق دفاتر نمایندگان منتقل کند.

وی در پایان بیان کرد: با توجه به شرایط کشور انتخاب وزرای کارآمد برای تمام وزارتخانه‌ها از حساسیت ویژه‌ای برخوردار و برای برخی از وزراتخانه‌ها نیز بیشتر است، لذا تمام سعی نمایندگان به عنوان وکلای مردم در خانه ملت این است که این انتخاب بهترین باشد و آنچه برای نمایندگان مهم است کارآمدی، تخصص، برنامه‌های آن‌ها، روحیه جهادی و انقلابی و انگیزه یک وزیر برای حل مشکلات کشور است.

انتهای پیام
captcha