عالم الازهر: امام حسین(ع) اسوه ایثار و مقابله با فساد است + فیلم
کد خبر: 3991277
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۲
جهان در رکاب حسین(ع) / ۸

عالم الازهر: امام حسین(ع) اسوه ایثار و مقابله با فساد است + فیلم

شیخ مصطفی راشد، عالم الازهر تصریح کرد: امام حسین(ع) به ما عبرت‌ها و درس‌های زیادی آموخت. او اسوه شجاعت، ایثار، از خودگذشتگی و مقابله با حاکمیت فاسد است.

به گزارش ایکنا، همزمان با ایام سوگواری سالروز شهادت سید و سالار شهیدان، اباعبدالله الحسین(ع) و یاران وفادارش مجموعه ۱۰ قسمتی از بیانات شخصیت‌های برجسته و اثرگذار جهان با عنوان «جهان در رکاب حسین(ع)» پیرامون شخصیت امام حسین(ع)، اهداف قیام آن حضرت و آثار نهضت حسینی در بیداری امت‌ها در قالب ویدئوهایی کوتاه ارائه می‌شود.

شیخ مصطفی راشد، عالم مصری اعزامی از مرکز اسلامی الازهر به استرالیا، سال‌ها است در جمع اقلیت مسلمان این کشور به عنوان مبلغ اسلامی پاسخگوی سؤالات شرعی مسلمانان بوده و به ترویج اسلام و فعالیت‌های دینی مشغول است.

وی معتقد است، آموزه‌های نهضت حسینی برای تمام بشریت سراسر عبرت و درس زندگی است و برای هر انسانی که به دنبال اسوه ایثار و از خودگذشتگی بوده،  شخصیت امام حسین(ع) الگویی کامل و تمام‌عیار است.

مشروح سخنان شیخ مصطفی راشد را در ویدئوی زیر مشاهده می‌کنید.

باید به یاد بیاوریم که واقعه شهادت امام حسین(ع) و آنچه که او از رشادت، شجاعت و جسارت از خود نشان داد و سالروز شهادت ایشان برای همه عبرت و درس است که باید درباره آن بسیار تأمل کنیم. بیاموزیم که چگونه در برابر ظلم بایستیم، با فساد حاکمیت مقابله کنیم و چگونه سخن حق را فریاد بزنیم.
در چنین ایامی سرور جوانان اهل بهشت را به یاد آوریم چون امام حسین(ع) دارای صفات و ویژگی‌هایی است که همه باید درباره آن درنگ کنیم و از آن بیاموزیم و درس و عبرت‌هایی دارد که باید از آن بهره ببریم. امام حسین، نوه پیامبر اکرم(ص) و فرزند امام علی(ع) و پسر فاطمه زهرا(س) و ذریه خاندانی شریف و اصیل است که ما ایشان را به عنوان فرزندی از خانواده‌ای با اصل و نسب می‌شناسیم.
امام حسین(ع) به شجاعت و رشادت معروف بوده و از مجموعه اقدامات ایشان درس‌ها و عبرت‌های زیادی می‌گیریم.
امام حسین(ع) فضایلی داشت که اگر بررسی کنیم و از آن درس بگیریم حال و روز امروزمان چنین نبود.
مسلمانان استرالیا و اقلیت اسلامی این کشور امام حسین(ع) را دوست دارند زیرا او از ذریه و خانواده صاحب اصل و نسبی شریف است.
او در قلب همه افراد جای دارد. در قلب تمام اقلیت مسلمان استرالیا. همه ما امام حسین(ع) را دوست داریم و ما با تفرقه بین اهل سنت و شیعه میانه‌ای نداریم اما می‌دانیم امام حسین(ع) نوه سرور مخلوقات جهان است. امام حسین به ما عبرت‌ها و درس‌های زیادی آموخت. او اسوه شجاعت، ایثار، از خودگذشتگی و مقابله در برابر حاکم فاسد است.

انتهای پیام
captcha