
به گزارش ایکنا از آذربایجانشرقی، به نقل از روابط عمومی استانداری، محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجانشرقی، روز چهارشنبه، 27 مردادماه، در بازدید از بخشهای بستری بیماران کرونایی در بیمارستانهای تبریز، گفت: متاسفانه روند شیوع ویروس کرونا در استان روز به روز در حال افزایش است و بستریهای بیمارستانی نسبت به دو هفته گذشته ۲ برابر شده است.
وی ضمن قدردانی از زحمات و تلاشهای کادر درمانی، از مردم استان آذربایجان شرقی خواست تا بیش از پیش شیوهنامههای بهداشتی را رعایت کنند.
پورمحمدی، با بیان اینکه بیمارستانهای آذربایجان شرقی تقریباً با تمام ظرفیت بیماران را پذیرش می کنند، ادامه داد: در سایه تلاش کادر درمان و پزشکی و با توجه به مراقبت های ویژهای که انجام می شود آمار فوتیها در حال کاهش است.
استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه تنها راه پیشگیری از ابتلا به این بیماری رعایت شیوهنامههای بهداشتی است، افزود: ظرفیت بیمارستانها محدود است و اگر این روند ادامه پیدا کند با تکمیل ظرفیت بیمارستان ها، با مشکل مواجه خواهیم شد.
وی تاکید کرد: درخواست ما از مردم رعایت شیوهنامههای بهداشتی، استفاده از ماسک، اجتناب از تجمع های غیر ضروری و رعایت فاصله اجتماعی است.
پورمحمدی با بیان اینکه روند واکسیناسیون در استان به خوبی پیش میرود و بیش از ۳۰ درصد جمعیت استان واکسینه شدهاند که نسبت به استانهای دیگر در وضعیت بهتری قرار داریم، اعلام کرد: تلاش می شود تا روند واکسیناسیون در استان تسریع شود.
انتهای پیام