استخدام معلمان قرآنی همچنان در هاله ابهام
کد خبر: 3992265
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲

استخدام معلمان قرآنی همچنان در هاله ابهام

تاکنون بیش از سه ماه از اعلام آگهی استخدام آموزش و پرورش می‌گذرد و وضعیت استخدام قشر عظیمی از مربیان قرآن همچنان در هاله‌ای از ابهام باقیمانده است.

استخدام معلمان قرآنی همچنان در هاله ابهامچقدر سخت گذشت ایام انتظار بخشنامه‌ها و قیل و قال مسئولان و مربیانی که به کنج عزلت کشانده شدند. اردیبهشت ماه امسال بود که بخشنامه‌ جذب معلمان قرآن اعلام شد و تاکنون که بیش از سه ماه از اعلام این آگهی استخدام می‌گذرد، اما وضعیت استخدام مربیان قرآنی همچنان در هاله‌ای از ابهام باقیمانده و نفس‌ها را در سینه این حاملان وحی حبس کرده است.

آنچه تاکنون رخ داد چیزی جز رفت و برگشت پرونده‌های مربیان قرآنی از شهرستان به استان، از استان به شهرستان و دوباره از شهرستان به استان و از استان به کشور و مجدد از کشور به استان نبوده است. پرونده‌هایی که چندین بار تأییدیه شهرستانی و استانی خود را برای شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش طی کرد اما این تأییدشدگان به دلیل دیر رسیدن پرونده‌ها نتوانستند در آزمون استخدامی اخیر آموزش و پرورش راه یابند.

حدود 300 پرونده معلمان قرآنی مازندران دوباره از تهران به استان مازندران برگشت می‌خورد و همه مبهوت از این واقعه....

در ادامه مربیان پیگیر جذب بدون آزمون می‌شوند آنها مدعی هستند علاوه بر مدرک دانشگاهی، اغلب مدرک مقدماتی و تخصصی قرآن را دارند و سال‌ها در کسوت معلم قرآن به جامعه آموزش و پرورش خدمت کردند و برایشان این رفتار غیرمسئولانه پذیرفتنی نیست. آنها به دنبال جذب در آموزش و پرورش هستند و  این جایگاه را حق‌ خود می‌دانند و برای دست یافتن به حقوق خود شکایتشان را نزد دفتر رهبری نیز خواهند برد.

البته در این میان قرآنیان فارغ‌التحصیل سال‌های بالاتر از 92 نیز است که در کسوت معلم قرآن در آموزش و پرورش خدمت کردند اما قید پیش از سال 92 در بخشنامه مانع بزرگ این گروه از مربیان قرآنی است و به شدت از آوردن این  قید که گروه عظیمی از قرآنیان را نادیده می‌گیرد، گله‌مند هستند.

این خبرگزاری این مطالب را به جهت درخواست مکرر مربیان و معلمان قرآنی در سراسر کشور و جهت اطلاع و اقدام مناسب مسئولان بیان داشته و امیدوار است صدای این قرآنیان در کشور اسلامی به وضوح شنیده شده و پاسخ مسئولان در این زمینه مایه دلگرمی و آرامش جامعه قرآنیان کشور شود.

یادداشت از علی پاداشی؛ سردبیر ایکنا مازندران

انتهای پیام
captcha