اهدای نخستین ترجمه صربی قرآن به نماینده الازهر در قاهره
کد خبر: 3992735
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱

اهدای نخستین ترجمه صربی قرآن به نماینده الازهر در قاهره

وزیر امور خارجه صربستان در دیدار با نماینده الازهر در قاهره نخستین ترجمه صربی قرآن کریم را به وی اهدا کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از المصری الیوم، محمد الضوینی، نماینده الازهر در قاهره دیروز دوشنبه، اول شهریور، نیکولا سلاکوویچ، وزیر امور خارجه صربستان را در دفتر مرکز اسلامی الازهر به حضور پذیرفت و بر نشر میانه‌روی و اعتدال و تقویت ارزش‌های زندگی مسالمت‌آمیز و برادری انسانی در جهان از سوی الازهر تأکید کرد.

وی اظهار کرد: الازهر آمادگی دارد که برنامه‌های آموزشی برای امامان جماعت صربستان اجرا کند تا با سیاست الازهر که مبتنی به میانه‌روی است، آشنا شوند و روحیه برادری، همزیستی و ادغام در جامعه در آنان تقویت شود.

الضوینی افزود: الازهر با امامان جماعت مسلمان در اروپا در ارتباط است تا چهره حقیقی اسلام در اروپا و غرب تبلیغ و ترویج شود.

وزیر خارجه صربستان نیز در این دیدار گفت که کشورش برای الازهر و شیخ این مرکز احترام قائل است و برای تقویت همکاری با الازهر و تعامل با جوامع مسلمان در صربستان تلاش می‌کند.

در پایان این دیدار الضوینی کتاب «حافظه الازهر»(ذاکرة الازهر) را به زبان انگلیسی به وزیر خارجه صربستان اهدا و این مقام صرب نیز نخستین ترجمه قرآن به زبان صربی متعلق به قرن نوزدهم میلادی را به الضوینی تقدیم کرد.

انتهای پیام
captcha