اعلام برنامه‌های مرکز قرآن و حدیث حرم بانوی کرامت در محرم و صفر
کد خبر: 3992942
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۵

اعلام برنامه‌های مرکز قرآن و حدیث حرم بانوی کرامت در محرم و صفر

رئیس مرکز قرآن و حدیث حرم مطهر حضرت معصومه(س) از برگزاری 5 ویژه‌برنامه مرکز قرآن و حدیث حرم مطهر در ماه‌های محرم و صفر خبر داد و بیان کرد: این ویژه‌برنامه‌ها از ابتدای ماه محرم آغاز و تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد مشرف، رئیس مرکز قرآن و حدیث حرم مطهر در گفت‌وگو با ایکنا از قم، برنامه‌های برگزار شده از ابتدا تا سیزدهم ماه محرم را به شرح زیرعنوان کرد و گفت: یکی از از برنامه‌هایی که انجام شده است بحث مسابقات قرآنی است که به صورت فرازخوانی آیات مربوط به امام حسین(ع) و همچنین ابتهال حب‌الحسین است؛ این ویژه برنامه که مختص نوجوانان می‌باشد از ابتدای ماه محرم شروع شده و همچنان ادامه دارد.

مشرف افزود: ویژه‌برنامه دوم برنامه نذر تلاوت است که قاریان نوجوان مرکز قرآن و حدیث در ابتدای جلسات مذهبی در مساجد، هیئت‌ها و حسینیه‌ها قرآن قرائت می‌کنند.

وی ادامه داد: برنامه سوم که در این دو ماه دنبال می‌شود بحث کارگاه معرفت افزایی سبک زندگی حسینی است که فراگیران و علاقه‌مندان شرکت کننده در کارگاه با سبک و روش زندگی حسین(ع) آشنا می‌شوند و این کارگاه توسط اساتید برجسته در این فن برگزار می‌شود.

رئیس مرکز قرآن و حدیث حرم مطهر اضافه کرد: ویژه‌برنامه چهارم که در دهه اول ماه محرم اجرا شد آیین عزاداری چهارپایه خوانی است که به شکل یک عزاداری سنتی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است و در رهنمودهای ایشان به احیای این آیین عزاداری توصیه کردند که این آیین عزاداری توسط مرکز قرآن و حدیث و مداحی جوانان و نوجوانان با شکوه خاصی برگزار شد.

مشرف ادامه داد: پنجمین و آخرین ویژه‌برنامه اعزام مداحان نوجوان تربیت شده در مرکز به جلسات عزای اهل بیت در هیئت‌ها و مساجد است که با اجرای فاخر خود مورد تحسین و استقبال هیئت‌ها واقع شده‌اند.

وی در بخش پایانی سخنانش درباره آمار استقبال از ویژه‌برنامه‌ها، اظهار کرد: در برنامه نذر تلاوت چهل قاری نوجوان به هیئت‌ها مذهبی برای اجرا اعزام می‌شوند، همچنین در آیین عزاداری چهارپایه خوانی که در صحن امام رضا(ع) حرم مطهر برگزار شد افراد بسیاری با شکوه خاصی به عنوان عزادار حسینی شرکت می‌کردند؛ در مورد اجرای مداحان نوجوان هم بیش از ۲۰ مداح نوجوان در هیئت‌های مذهبی و مساجد حاضر شده و به اجرا می‌پردازند، در کارگاه‌های معرفت افزایی نیز بیش از ۱۰۰ نفر از قرآن‌آموزان تا به امروز شرکت کردند.

انتهای پیام
captcha