سرزمین وحی متعلق به همه مسلمانان ادیان توحیدی است
کد خبر: 3993113
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۳
آیت‌الله صفایی‌بوشهری:

سرزمین وحی متعلق به همه مسلمانان ادیان توحیدی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: حضرت ستارالعیوب در تعلق سرزمین حج و مسجد الحرام و کعبه شریف هیچگونه تفاوتی و تمایزی قائل نشده است، بلکه سرزمین وحی متعلق به همه پیروان حضرت سیدالمرسلین (ص) و مسلمینی که چه اهل مکه و مدینه باشند و چه اهل مکه و مدینه نباشند است و همه مسلمانان پیرو اسلام راستین نسبت به این موطن شریف و فضای مقدّس حرمین شریفین، حقّ یکسانی دارند.

سرزمین وحی متعلق به همه مسلمانان ادیان توحیدی استبه گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، رئیس شورای فرهنگ‌ عمومی و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، ۳ شهریورماه در شصتمین جلسه تدبر و تفسیر علوم قرآنی که در مرکز افق شهدای قرآنی مناء امامزاده میراحمد بن موسی الکاظم(ع) شهرستان تنگستان به‌صورت برخط در راستای برپایی آئین هیئت‌های عزاداری حسینی و روضه‌های خانگی در قالب حمایت از «پویش مردمی جلسات خانگی قرآن کریم» ویژه ماه محرم و صفر ۱۴۴۳ برگزار شد، به تفسیر آیه دهم سوره مبارکه یونس پرداخت و اظهار کرد: نجات از هراس، نجات از غم و اندوه، بشارت به بهشت، اعلام ولايت در دنیا و آخرت به عنوان چندين بركت در تنزّل فرشته‌ها هست. چون دنيا متّصل به آخرت است، ولايت ما مستمر خواهد بود؛ ما «دائم‌الولاية» هستيم، شما «دائم‌التولّي» هستيد.

داده‌های الهی و نعمت‌های بهشتی برای انسان‌ها

امام جمعه بوشهر با اظهار اینکه ذات اقدس الهی «ربّ عالمين» است و هرگز بدون اذن ذات اقدس الهی كسی كاری نمی‌كند، افزود: ما در آیه ۱۰ سوره مباركه «يونس» می‌خوانیم كه «دَعْوَاهُمْ فِيهَا سُبْحَانَكَ اللَّهُمَّ وَتَحِيَّتُهُمْ فِيهَا سَلَامٌ» شما هرچه را بخواهيد، با «سبحان الله» برای شما حاصل است. و این آیات کلام‌الله مجید توصيف بهره‌مندی حقیقی مؤمنان از داده‌های الهی و نعمت‌های بهشتی است.

سرزمین وحی از نگاه ستارالعیوب

سرزمین وحی متعلق به همه مسلمانان ادیان توحیدی استنویسنده کتاب «با کاروان تا ماه من» با اشاره به اینکه عشق حسین (ع) راه توسل سعادتمندان است و حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بخشنده و بخشنده زاده است، تصریح کرد: انسان‌ها در نعمات الهي غرق هستند، تازه اينها فرستاده‌ها و داده‌های خداوندی است که نسبت به همگان؛ هم آمرزنده است و هم مهربان. همچنانی که حضرت ستار العیوب در تعلق سرزمین حج و مسجد الحرام و کعبه شریف هیچ‌گونه تفاوتی و تمایزی قائل نشده است، بلکه سرزمین وحی متعلق به همه پیروان حضرت سیدالمرسلین (ص) و مسلمینی که چه اهل مکه و مدینه باشند و چه اهل مکه و مدینه نباشند است و همه مسلمانان پیرو اسلام راستین نسبت به این موطن شریف و فضای مقدّس حرمین شریفین، حقّ یکسانی دارند.

بزرگترین طرح سیاسی برای استمرار نظام اسلامی

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تصریح بر اینکه استمرار و ارتقای سطح وحدت یک وظیفه شرعی، عقلی، دینی و حتی ملی است، افزود: حمایت از انقلاب با بصیرت تمام به‌ ویژه در حوزه وحدت بین تمامی مذاهب اسلامی در پرتو ولایت‌مداری مردم نسبت به رهبری، بزرگترین طرح سیاسی برای حفظ و استمرار نظام اسلامی است.

توصیه به کار خیر و نیکی

آیت‌الله صفایی‌بوشهری با تاکید بر اینکه بعد از خودسازی باید دیگران را نیز به صبر و محبت و مهربانی دعوت کنیم، عنوان کرد: ایمان شرط پذیرش کارهای نیک است و پذیرش کارهای خوب مشروط به ایمان است و لذا همه مسلمانان ادیان توحیدی باید همدیگر را به صبوری و عطوفت و خوشرویی سفارش کنیم.

توسعه بصیرت اجتماعی مردم محصول منابر حسینی 

وی اظهار کرد: اقامه عزاداری و تعزیه‌خوانی امام حسین(ع) در حکم کیمیایی است که نمونه ندارد. و این مجالس برای محکم کردن ایمان، معنویت و روح شجاعت و تقویت دینی و استقامت و بالا بردن بصیرت اجتماعی مردم است.

سفر اربعین؛ شناسنامه محبان حسینی
 
رئیس شورای عالی حوزه های علمیه استان بوشهر با بیان اینکه امید مقدمه عمل است و هر کس امید به رحمت خدا دارد عمل صالح انجام می دهد، گفت: سفر اربعین شناسنامه ایمان و عشق به حضرت محبوب آفرینش؛ حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است.
رئیس شورای فرهنگ‌عمومی استان بوشهر با تاکید بر اینکه جهان باید به تمدن قرآنی بازگردد، تصریح کرد: تا زمانی که ما به قرآن عمل می‌کنیم و در مسیر حرکت های پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت (ع) قرار داریم، موفق و در مسیر تمدن هستیم.

ترویج فرهنگ قرآنی در صحن زندگی

نویسنده کتاب قرآنی «پایان دنیا در کلام خدا» عنوان کرد: گسترش و ترویج فرهنگ قرآنی یک اصل است و سعی و کوشش کنیم که قرآن را به صحنه زندگی خود وارد کنیم و این یک اساس است.
وی با تاکید به اینکه در حوزه قرآن و به خصوص در نخستین پایتخت قرآنی ایران ضروری است که بر روی نونهالان، نوجوانان و جوانان برنامه‌ریزی شود زیرا نسل نوپا شکوفه‌های محبوب کنونی و سرمایه‌های کارآمد آینده ایران هستند، اظهار کرد: اگر جامعه ما می‌خواهد موفق باشد باید دارای مدیریت قرآنی باشد و با فهم، ایمان و عمل به قرآن، زندگی خود را معماری قرآنی کنیم و همچنین نیز باید بر گسترش فرهنگ قرآنی در حوزه فهم، ایمان و عمل به قرآن تلاش کنیم و در این خصوص از تشکل‌های دانشجویی و اندیشکده‌های بین‌المللی راهبردی و مراکز حوزه‌های علمیه و مؤسسات مردمی و دانش‌بنیان که از اتحادیه قرآنی مجوز فعالیت گرفته‌اند بیشتر انتظار نتایج مؤثر و متعالی می رود.

مطالبه امام جمعه بوشهر از متولیان امور قرآنی

آیت‌الله صفایی‌بوشهری در پایان از نهادهای متولی امور قرآنی خواستار شد: ادارات متولی اجرایی و فرهنگی در حوزه قرآن و عترت نسبت به رسانه‌های دینی و انقلابی و تالیفات و پژوهش‌های قرآنی و معرفی آثار و عرضه تولیدات هنرهای قرآنی مؤسسات و فراگیرتر شدن سامانه‌های برخط در بستر فضای سایبری و مجازی در راستای برگزاری مسابقات منطقه‌ای و بین‌المللی و آموزش تخصصی قرآن کریم و استفاده از راهبردهای اندیشکده‌های بین‌المللی و همچنین نیز بهره‌گیری از تجربه‌های مفاخر و چهره‌های پیشکسوت قرآنی چه در شهرها و چه در روستاها، ضروری و لازم است که نگاه حمایتی، نظارتی، هدایتی و عنایت ویژه به این مجموعه‌ها داشته باشیم.

یادآور می‌شود، کارگروه هيئت اندیشه‌ورز «دين، سلامت و سبک زندگی» جامعه فرهنگی قرآنی عصر استان بوشهر برای دومین سال متوالی، نشست‌های تخصصی در حوزه تدبر و تفسیر علوم قرآنی را به همت مؤسسه طاها و با همکاری مؤسسه حضرت رقیه(س) بوشهر و مرکز افق شهدای قرآنی مناء امامزاده میراحمد ابن موسی الکاظم(ع) شهرستان تنگستان را در قالب حمایت از «پویش مردمی جلسات خانگی قرآن کریم» به‌صورت مجازی برگزار می‌کند که اخبار این نشست‌ها از طریق کانال پیام‌رسان ایتا به آدرس https://eitaa.com/tolounews در دسترس مخاطبان است.

خبرنگار: حامد فکوری
انتهای پیام
captcha