دستگاه قضایی با واکسن‌هراسی در شبکه‌های مجازی برخورد کند
کد خبر: 3995496
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶

دستگاه قضایی با واکسن‌هراسی در شبکه‌های مجازی برخورد کند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم گفت: دستگاه قضایی با مصادیق مجرمانه فعالیت در شبکه‌های مجازی که واکسن‌هراسی را ترویج می‌دهند، با قوت و شدت برخورد کند.

به گزارش ایکنا از قم، بیژن سلیمان‌پور، معاون استاندار قم، دوشنبه، 15 شهریور در جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان قم، اظهار کرد: فعالیت‌هایی در راستای واکسن‌هراسی و ترویج شبهات در شبکه‌های اجتماعی قم در حال انجام است که باید توسط دستگاه‌های ذیربط رصد و پیگیری شود.

وی اضافه کرد: قدرت اقناع‌سازی وزارت بهداشت در زمینه لزوم واکسیناسیون صد درصد نبوده و بخشی از این مسئله ناشی از گرفتاری‌های مسئولان به‌دلیل مدیریت بحران کروناست.

معاون استاندار قم تأکید کرد: وزارت بهداشت باید کمیته‌ای برای پاسخگویی به شبهات واکسیناسیون علیه کرونا ایجاد کند و از ورود غیرمتخصصان به مسائل تخصصی پزشکی جلوگیری شود.

سلیمان‌پور با تأکید بر بازنشر واکسیناسیون علما، مراجع و شخصیت‌های حوزوی در فضای مجازی، ادامه داد: در حال حاضر اولویت اول و آخر برای حفظ سلامت مردم، واکسیناسیون علیه بیماری کروناست.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون همه کشورها به‌دنبال انجام واکسیناسیون سراسری هستند، تصریح کرد: نمی‌توانیم خلاف مسیر آب حرکت کنیم و دانش روز را برای کنترل بیماری نادیده بگیریم؛ واکسیناسیون باید با قوت، سرعت و دقت انجام شود.

سلیما‌ن‌پور گفت: مراکز آموزشی، دانشگاه و مدارس، همه مراکز آموزشی اعم از دانشگاه‌ها، حوزه‌ها و مدارس اول مهرماه آغاز به‌کار خواهند کرد و آموزش تعطیل شدنی نیست.

معاون استاندار قم افزود: تصمیم‌گیری در زمینه حضوری و غیرحضوری و یا تلفیقی بودن کلاس‌های آموزشی، منوط به کار کارشناسی وزارتخانه‌های ذیربط و ستاد ملی کرونا با اولویت حفظ سلامت مردم است.

وی با اشاره به اینکه اگر تلاش رسانه‌ها نبود قطعا مدیریت وضعیت کرونا از دست ما خارج می‌شد، اضافه کرد: همه رسانه‌های شنیداری و گفتاری و نوشتاری استان را ظرفیتی در راستای اصلاح امور و خدمت بیشتری به مردم می‌دانیم و از همه خبرنگاران که در راستای اعتلای وضعیت کشور تلاش می‌کنند، تقدیر می‌کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم در ادامه گفت: با استقرار دولت جدید همانند همه ادوار گذشته، سستی، تنبلی و انتظاراتی پیش می‌آید؛ این مسئله آفت مدیریت و خدمت به مردم است که پذیرفته نیست و با ادعای خدمتگزاری به مردم و نظام منافات دارد.

سلیمان‌پور با تأکید بر اینکه مسئولان با همه قوت مشغول خدمت به مردم باشند، ادامه داد: الان انتظاری برای جامعه ایجاد شده و از دولت جدید انتظار می‌رود اتفاقات خوبی در فضای معیشت، اقتصاد و شاخص‌های فرهنگی رخ دهد؛ باید مراقبت کنیم تا این توقعات در کوتاه‌مدت به‌قدری بالا نرود که توان و انرژی ملت را بگیرید و به‌وسیله ای از سوی مخالفان برای سوءاستفاده تبدیل شود.

وی با بیان اینکه باید امیدآفرینی در جامعه نسبت به آینده باید افزایش یابد، گفت: همه باید کمک کنند تا دولت، سیاست‌ها و برنامه‌های خود را به مرحله اجرا بگذارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم با اشاره به امضای حکم شهردار توسط وزیر کشور، گفت: عملکرد مدیریت شهری قم در دوره گذشته قابل قبول بوده، هر چند شاید مطالبات همه مردم را نتوانسته باشد پوشش دهد، ولی امیدواریم با همان قوت مدیریت شهری خدمت به مردم را ارائه دهد.

سلیمان‌پور همچنین گفت: از فردا صبح روز سه‌شنبه، ۱۶ شهریورماه، برای یک اقدام خوب و مثبت زیرساختی در حوزه آب و فاضلاب قم و با هدف افزایش کیفیت، شاخص و کمیت آب استان طرحی آغاز می‌شود.

وی افزود: احتمال دارد با آغاز این طرح، از فردا صبح حداکثر تا ساعت ۲۲ روز چهارشنبه در بعضی مناطق استان با افت فشار و کاهش کیفیت آب مواجه شویم، ولی قطعی کامل آب نخواهیم داشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم تأکید کرد: نیاز به ذخیره آب نیست، زیرا قطعی و افت فشار آب ناچیز خواهد بود.

انتهای پیام
captcha