برکاتی که خداوند نصیب صابرین می‌کند
کد خبر: 3997109
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹

برکاتی که خداوند نصیب صابرین می‌کند

مدیر حوزه علمیه منصوریه شیراز با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) که در آن ویژگی‌های صابرین را بیان فرموده‌اند، گفت: خداوند برکاتی را در زندگی نصیب صابرین می‌کند که می‌توان به محبت، نصرت و بشارت الهی اشاره کرد.

به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا حدائق، مدیر حوزه علمیه منصوریه شیراز، شب گذشته، 21 شهریورماه در مراسم سوگواری سالروز شهادت حضرت رقیه(س) که در مسجدالرضا(ع) شیراز برگزار شد، با اشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام(ص)، اظهار کرد: صابرین دارای سه نشانه هستند که یکی از آنان عدم تنبلی است، چراکه تنبلی موجب می‌شود تا به دنبال حق نروند، دومین نشانه از صابرین این است که افسرده و دلتنگ نمی‌شوند، چراکه این کار موجب عدم شکرگزاری می‌شود، سومین ویژگی از صابرین این است که از پرودگار خود شکایت نمی‌کنند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه شکایت کردن از خالق معصیت است، اضافه کرد: اگر فردی صابر شد آثار و برکاتی در زندگی او ایجاد خواهد شد که خداوند در آیه شریفه قرآن کریم بشاراتی به این افراد می‌دهد.

حدائق تصریح کرد: همه افراد مورد آزمایش خداوند قرار می‌گیرند و هرچه مؤمن مورد آزمایش بیشتری قرار بگیرد بر شکوفایی او افزوده می‌شود، وسیله آزمایش خداوند نیز مواردی مانند ترس، گرسنگی، مشکلات مالی، جانی و جنگ و جهاد است.

مدیر حوزه علمیه منصوریه شیراز گفت: هنر فرد مؤمن این است که در آزمایشات الهی سربلند خارج شود، از این‌رو اعزام فرزند به جنگ و جهاد نیز امتحان الهی است، باید سعی کنیم در مشکلات ویژگی‌های صابرین را داشته باشیم تا آثار و برکات را در زندگی خود مشاهده کنیم.

وی یادآور شد: خداوند نیز برکاتی را به صابرین در سایه صبر و استقامت عنایت می‌کنند، خداوند طبق وعده‌ای که داده است برکاتی مانند محبت الهی، نصرت الهی و بشارت الهی را نصیب صابرین می‌کند.

حدائق با بیان اینکه بهشت، چهارمین موردی است که خداوند آن را نصیب صابرین می‌کند، ادامه داد: برخی، آیات قرآن در خصوص وعده‌های بهشتی را به سخره می‌گیرند که نشان از نفهمی این افراد دارد و اینکه می‌خواهند با فهم اندک خود دریای بی‌پایان معارف الهی را بشناسند که نمی‌توانند، همچنین پنجمین عنایتی که به صابرین می‌شود پاداش بی‌حساب و کتاب و عظیم است.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود حضرت رقیه(س) را یکی از مصادیق صابرین دانست و افزود: صابر شدن سن و سال نمی‌شناسد، هر شخصی هنگامی با مبانی دینی آشنا شد، مصداق صابر می‌شود.

مدیر حوزه علمیه منصوریه در پایان بیان کرد: گاهی کم شدن برکات الهی حاصل عملکرد معصیت و گناه خود انسان است، امیرالمؤمنین(ع) می‌فرماید خداوند بندگان خود را به‌خاطر اعمال خود گرفتار می‌کند.

انتهای پیام
captcha