استقرار دوباره مخزن‌های آب زمزم در مسجدالحرام و مسجدالنبی + عکس
کد خبر: 3997719
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴
با افزایش ایمنی در برابر کرونا انجام شد؛

استقرار دوباره مخزن‌های آب زمزم در مسجدالحرام و مسجدالنبی + عکس

ریاست کل امور حرمین شریفین اعلام کرد که مخزن‌های توزیع آب زمزم پس از گذشت یک سال و نیم از شیوع کرونا به مسجدالحرام و مسجدالنبی بازگردانده شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از روزنامه سعودی الریاض، ریاست کل امور مسجد الحرام و مسجد النبی این مخزن‌ها را ضمن رعایت دستور العمل‌های بهداشتی به حرمین شریفین بازگرداند.

در بیانیه ریاست حرمین شریفین آمده است: بازگشت مخزن‌های آب و آب سرد کن‌ها به حرمین شریفین مژده افزایش ایمنی جامعه در برابر کرونا و آگاهی کامل زائران حرمین شریفین نسبت به رعایت امور بهداشتی پیشگیری از این بیماری است.

براساس این بیانیه، ریاست حرمین شریفین همه اقدامات لازم برای تضمین سلامت زائران اعم از ضدعفونی کردن و ارائه خدمات بهداشتی را انجام داده است.

تولیت امور مسجدالنبی هم تأکید کرد که مخزن‌های آب زمزم را با اجرای همه دستورالعمل های بهداشتی به مسجد النبی بازگردانده است.

از زمان شیوع کرونا در بیش از یک سال و نیم پیش مخزن‌های توزیع آب زمزم در حرمین شریفین جمع آوری شده و به جای آن  بطری‌های آب زمزم در اختیار زائران قرار می‌گرفت.

در ایام حج تمتع متولیان مسجدالحرام به منظور سهولت در توزیع آب زمزم میان حجاج، دستگاه مکانیزه توزیع آب قرار دادند.

مسئولان عربستان سعودی در همین راستا برای توزیع آب 20 ربات‌ در مسجدالحرام تدارک دیدند که به شکل قفسه‌های متحرکی هستند که با بطری‌های آب زمزم پر شده‌اند و می‌توانند به راحتی در دسترس حجاج قرار گیرند.

هدف از استفاده از این ربات‌ها عدم تجمع زائران در محل توزیع آب زمزم به منظور رعایت فاصله اجتماعی و همچنین مسائل بهداشتی اعلام شده بود.

از سوی دیگر جلسات علمی در مسجد النبی نیز که با شیوع کرونا به حال تعلیق درآمده بود به شکل حضوری از یکم سپتامبر(دهم شهریور ماه) از سر گرفته شده است.

تولیت مسجدالنبی همچنین اخیرا اقدام به شستشو و ضدعفونی همه صحن و رواق‌های مسجد کرده و فرش‌های مسجد را هم در راستای آماده کردن فضا برای زائران و نمازگزاران تعویض کرده است.

 

انتهای پیام
captcha