جایگاه حرم شاهچراغ(ع) در برنامه‌ریزی‌های کلان بیشتر دیده شود
کد خبر: 3998006
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۸

جایگاه حرم شاهچراغ(ع) در برنامه‌ریزی‌های کلان بیشتر دیده شود

تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) با یادآوری منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص این حرم، گفت: لازم است در سیاست‌های کلان و برنامه‌ریزی‌ها، اهمیت و جایگاه آستان مقدس این امامزاده جلیل‌القدر بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس شاهچراغ(ع)، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری، تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) عصر پنج‌شنبه، 25 شهریورماه در دیدار با مدیر حج و زیارت فارس با تأکید بر اهمیت جایگاه زیارت در فرهنگ تشیّع اظهار کرد: حج و زیارت حقیقتاً کار فرهنگی است که از جمیع جهات، خالص و ارزشمند است.

وی با تأکید بر خدمتگزاری هرچه بیشتر و تکریم زوار تصریح کرد: در حالی که برای حج و زیارت عتبات باید مقدمات کار را فراهم کنیم، این خود خداوند است که خودش به بهترین شکل برنامه‌ریزی کرده است، ما باید فقط مهماندار و خادم خوبی باشیم و تکریم زوار سرلوحه کارمان باشد و اجازه ندهیم زائران در رفت وآمدشان، اسکان، تغذیه و مسائل رفاهی اذیت شوند، البته اصل ماجرا تاثیرگذاری معنوی است که بحمدالله انجام می‌گیرد. اگر بخواهیم کار فرهنگی کنیم همین کار است که باعث احساس رضایت در زائران می‌شود.

کلانتری تصریح کرد: این فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله العالی) که اینجا را سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران عنوان کردند، مسئولیت را نه فقط برای مدیران استان و شهر بلکه برای همه مسئولان در سطح ملی سنگین می‌کند و لازم است در سیاست‌های کلان و برنامه‌ریزی‌ها، اهمیت و جایگاه آستان مقدس این امامزاده جلیل‌القدر بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) در ادامه سخنان خود با بیان اینکه نسل جوان باید متوجه باشد در جوار چه بارگاهی در حال زندگی است و لازم است بیشترین بهره را از این فضای ناب معنوی بگیرد، گفت: بسیاری از افراد خود ساخته و جوانان مومن، این برنامه را در زندگی خود دارند که حداقل یک بار در هفته به این حرم‌های مطهر مشرف می‌شوند و‌ زندگی خودشان را با توسل به اهل بیت(ع) بیمه می‌کنند.

وی با تأکید بر اهمیت گسترش فرهنگ زیارت و توسل به اهل بیت(ع) در جامعه تصریح کرد: لازم است همه دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی در این زمینه برنامه ریزی کنند تا همه اقشار به خصوص جوانان از این فضای معنوی به بهترین شکل ممکن بهره‌مند شوند.

تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) در ادامه خواستار هم‌افزایی بیشتر و گسترش همکاری در زمینه‌های مختلف فرهنگی، بین حرم مطهر و سازمان حج و زیارت شد.

انتهای پیام
captcha