سفیر ژاپن با رئیس جهاددانشگاهی استان قم دیدار کرد
کد خبر: 3999559
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۹

سفیر ژاپن با رئیس جهاددانشگاهی استان قم دیدار کرد

کازوتوشی آیکاوا سفیر ژاپن در ایران، طی سفر به قم با محمد حیدری، رئیس جهاددانشگاهی واحد استان قم دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد استان قم، کازوتوشی  آیکاوا(AIKAWA Kazutoshi) چهارشنبه 31 شهریور در دیدار با رئیس جهاددانشگاهی قم، این مجموعه را نهاد علمی گسترده‌ای توصیف کرد که نمونه ساختاری آن در ژاپن وجود ندارد.

سفیر ژاپن از آمادگی این کشور برای حمایت از اتباع خارجی در ایران خبر داد و گفت: با توجه به اتفاقات افغانستان و وضعیت معیشتی مهاجران افغانستانی ژاپن حاضر است از این افراد حمایت کند.

آیکاوا حمایت و توانمندسازی اتباع افغانستانی را زمینه همکاری مناسبی با جهاد دانشگاهی عنوان کرد و گفت: جهاددانشگاهی خدمات خوبی در قم انجام داده است و همکاری با جهاددانشگاهی برای حمایت از اتباع افغانستان می‌تواند موثر باشد.

در این دیدار محمد حیدری، رییس جهاددانشگاهی قم ضمن تشریح ساختار، گستردگی و فعالیت‌های علمی و فناورانه جهاد دانشگاهی، آمادگی جهاددانشگاهی کشور و قم را برای همکاری های علمی بین ایران و ژاپن اعلام کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان قم شرحی از اقدامات مرکز تسهیلگری جهاد دانشگاهی در حمایت و توانمندسازی مهاجران افغانستانی ارائه کرد و افزود: جهاد دانشگاهی کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی ویژه کودکان، افراد جویای کار و زنان سرپرست خانوار افغانستانی در قم برگزار می‌کند و تلاش دارد ضمن کاهش آسیب‌های اجتماعی گریبانگیر این افراد وضعیت معیشتی‌شان را با ارائه آموزش‌های کاربردی بهبود ببخشد، چرا که این افراد بخشی از جامعه شهروندان قم را تشکیل می دهند و رفع آسیب‌های اجتماعی مربوط به ایشان در ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان ایرانی تاثیر مستقیم دارد.

علی حسینی معاون فرهنگی و سرپرست معاونت آموزشی جهاددانشگاهی واحد استان قم و محمد رستمی، رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی واحد استان قم نیز در این دیدار هر یک طرح‌هایی برای همکاری های علمی و اقتصادی با دانشگاه‌های ژاپن و جایکا (JICA)  بیان کردند.

انتهای پیام
captcha