دیدار رتبه اول مسابقات قرآن کرواسی با رئیس سازمان اوقاف
کد خبر: 4000929
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷

دیدار رتبه اول مسابقات قرآن کرواسی با رئیس سازمان اوقاف

نماینده کشورمان در مسابقات بین‌المللی قرآن کرواسی و حائز رتبه اول رشته حفظ کل صبح امروز، ششم مهرماه با رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه دیدار کرد.

دیدار رتبه اول مسابقات قرآن کرواسی با رئیس سازمان اوقافبه گزارش ایکنا، سینا طباخی، نماینده کشورمان در مسابقات بین‌المللی قرآن کشور کرواسی و حائز رتبه اول رشته حفظ کل صبح امروز، ششم مهرماه با حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در دفتر ایشان دیدار کرد. در این دیدار مهدی قره‌شیخلو، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و حمید مجیدی‌مهر، معاون مسابقات این مرکز حضور داشتند.

مسابقات بین‌المللی قرآن کشور کرواسی، شامگاه پنجشنبه، اول مهرماه با حضور نمایندگان بیش از بیست کشور طی مراسمی رسماً آغاز شد و سوم مهرماه با برپایی مراسمی به کار خود پایان داد. این نخستین مسابقات قرآن به صورت حضوری است که در شرایط کرونا، نماینده‌ای از کشورمان در این رقابت‌ها حضور داشت.

طباخی شامگاه یکشنبه، پنجم مهرماه، با دریافت رتبه اول به کشورمان بازگشت و مورد استقبال قرار گرفت.

بنابر این گزارش، پس از آن که دعوتنامه از کشور کرواسی برای اعزام حافظ کل قرآن از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور دریافت شد، کمیته اعزام و مرکز امور قرآنی سازمان، اقدام به برگزاری آزمون انتخابی کردند. بر همین اساس از حافظان کل که طی دو سال اخیر در مسابقات سراسری قرآن کریم (۱۳۹۸ و ۱۳۹۹) حائز رتبه شده بودند، دعوت شد تا در آزمون انتخابی حضور داشته باشند. از بین ۱۳ برگزیده ۱۲ نفر در آزمونی که ۱۴ شهریورماه ۱۴۰۰ برگزار شد، حضور یافتند تا خروجی این آزمون معرفی سینا طباخی از استان آذربایجان شرقی به مسابقات قرآن کرواسی باشد.

آخرین دوره‌ای که مسابقات بین‌المللی قرآن کشور کرواسی برگزار شده بیست و ششمین دوره این مسابقات بوده که مهرماه سال ۱۳۹۸ و قبل از همه‌گیری کرونا برگزار شد که طی آن رقابت‌های نمایندگان کشورمان در رشته قرائت و حفظ کل قرآن به ترتیب رتبه‌های اول و دوم را کسب کردند. مسابقات کرواسی از جمله مسابقاتی است که حضور نمایندگان ایران در آن اغلب همراه با موفقیت بوده است. در مسابقه اخیر، نمایندگانی از سی کشور حضور داشتند و داورها نیز از شش کشور انتخاب شده بودند.

انتهای پیام
captcha