اعلام اسامی هیئت داوران مسابقات هم‌خوانی قرآن + جزئیات فنی
کد خبر: 4010246
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹

اعلام اسامی هیئت داوران مسابقات هم‌خوانی قرآن + جزئیات فنی

اسامی اعضای گروه داوری چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در رشته مدیحه‌سرایی و هم‌خوانی قرآن کریم اعلام شد. این مسابقات تا پایان وقت امروز به اتمام می‌رسد.

چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن

به گزارش ایکنا، داوری آثار ضبط شده گروه‌های شرکت‌کننده در چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در رشته مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم از روز گذشته، یازدهم آبان‌ماه در مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه آغاز شده و تا بعد از ظهر امروز ادامه دارد.

در این رشته از مسابقات محمدرضا رحمانی در بخش فنون زیباسازی، علی فربین در بخش تجوید و فصاحت، مهدی پریزاد در بخش وقف و ابتدا، احمد لیایی در بخش صوت و سیدعباس انجام در بخش لحن به عنوان داور معرفی شده‌اند. سیدعباس انجام علاوه بر داوری در بخش لحن به عنوان سرپرست هیئت داوران نیز معرفی شده است. محمد بادپا نیز مسئول فنی مسابقات معرفی شده است.

بر اساس آنچه در آیین‌نامه فنی مسابقات سراسری قرآن ذیل رشته مدیحه‌سرایی و هم‌خوانی قرآن آمده است، هر گروه دو اجرا شامل هم‌خوانی قرآن کریم و مدیحه‌سرایی خواهد داشت. در بخش هم‌‌خوانی هر گروه باید اجرایی بین چهار تا پنج دقیقه داشته باشد، بر اساس آیین‌نامه تا 30 ثانیه کمتر یا بیشتر از زمان اعلام شده بلامانع و بدون نمره منفی خواهد بود.

از جمله شرایط اجرا در بخش هم‌خوانی به مواردی همچون «مجاز بودن تقلید از آثار ماندگار قاریان مشهور ایرانی و مصری به شرطی که طبقات صوتی بم، توسط و اوج مورد استفاده قرار گرفته باشد»، «شروع تلاوت از استعاذه و پایان با تصدیق باشد» و «آیات منتخب دارای استقلال معنایی از آیات قبل و بعد از خود باشد» اشاره کرد.

در بخش مدیحه‌سرایی نیز هر گروه باید اجرایی بین پنج تا شش دقیقه داشته باشد. در این بخش نیز زمان 30 ثانیه بیشتر یا کمتر از زمان اعلام شده مجاز خواهد بود. در این بخش تأکید شده است اثر اجرا شده نباید از سوی خود گروه یا دیگر گروه‌ها در مراحل استانی و ملی پنج دوره اخیر مسابقات سراسری قرآن اجرا شده باشد.

در رشته مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم مجموعاً 30 گروه از استان‌های مختلف حضور دارند و پیش‌بینی می‌شود بین 7 تا 10 گروه به فینال مسابقات که اواخر آذرماه برگزار می‌شود، راه پیدا کنند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha