بیانیه حماس در محکومیت حکم دادگاه رژیم صهیونیستی علیه مسجدالاقصی
کد خبر: 4003113
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴

بیانیه حماس در محکومیت حکم دادگاه رژیم صهیونیستی علیه مسجدالاقصی

جنبش مقاومت اسلامی «حماس» در بیانیه‌ای حکم اخیر دادگاه رژیم صهیونیستی علیه مسجدالاقصی را به مثابه اعلام جنگ علیه دین اسلام و مقدسات دانست.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از شبکة ‌الرایة، جنبش مقاومت اسلامی حماس با صدور بیانیه‌ای به حکم اخیر دادگاه رژیم صهیونیستی در خصوص مجاز دانستن برگزاری مراسم ویژه شهرک‌نشینان صهیونیست در مسجدالاقصی واکنش نشان داد.
 
بر اساس این گزارش، حماس در بیانیه خود تأکید کرده است: تمامی پیامدهای ناشی از تصمیم ظالمانه اخیر دادگاه رژیم صهیونیستی متوجه این رژیم خواهد بود. این حکم تجاوز آشکار علیه مقدسات دینی فلسطینیان است.
 
در بیانیه مذکور همچنین آمده است: حکم اخیر دادگاه رژیم صهیونیستی به مثابه اعلام جنگ علیه دین اسلام و مقدسات فلسطینیان است. این حکم زمینه‌ساز تسریع در اجرای طرح شوم تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی است.
 
جنبش مقاومت اسلامی حماس همچنین هشدار داد که هرگونه برپایی مراسمات ویژه شهرک‌نشینان صهیونیست در مسجدالاقصی موجب بدتر شدن اوضاع خواهد شد و شهرک نشینان پیامدهای چنین اوضاعی را متحمل می‌شوند.
 
پیشتر نیز «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب ضمن محکوم کردن این اقدام گفت: این اقدام رژیم صهیونیستی به مثابه تقسیم مکانی مسجدالاقصی و یهودی‌سازی آن است.
 
دبیرکل اتحادیه عرب ورود شهرک‌نشینان به مسجد الاقصی را عامل وخامت بیشتر اوضاع دانست و تاکید کرد: ادای مراسم ویژه صهیونیست‌های شهرک‌نشین در مسجدالاقصی نقض آشکار قوانین بین‌المللی است.
 
چندی پیش هم جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای به رژیم صهیونیستی درباره پیامدهای مجاز دانستن حضور شهرک‌نشینان در مسجدالاقصی برای برپایی آداب و رسوم خود هشدار داد و تأکید کرد: تصمیم دادگاه رژیم صهیونیستی باطل است و ملت فلسطین با تمام توان با هرگونه تلاش برای هتک حرمت مسجدالاقصی مقابله خواهد کرد.
 
جنبش جهاد اسلامی فلسطین تأکید کرد که این تصمیم رژیم صهیونیستی، زمینه را برای تجاوزهای پی‌درپی صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی فراهم می‌کند.
 
اخیراً دادگاه رژیم صهیونیستی در حکمی حق برپایی آداب و رسوم شهرک‌نشینان در مسجدالاقصی را به رسمیت شناخته است.
 
هنیه: آزادی اسرای فلسطینی در رأس اولویت‌های «حماس» قرار دارد
 
از سوی دیگر، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس که به قاهره، پایتخت مصر سفر کرده است، در خصوص اسرای فلسطینی تصریح کرد: آزادی اسرای فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی در رأس مهمترین اولویت‌های حماس قرار دارد. جنبش حماس از هیچ تلاشی برای آزادی اسرای فلسطینی دریغ نمی‌کند. حماس به هر قیمتی برای آزادی فلسطینیان در بند رژیم صهیونیستی اقدام خواهد کرد.
 
وی در بخش دیگری از اظهارات خود بر لزوم تحقق وحدت ملی در فلسطین تأکید کرد و گفت: درحال حاضر تنها راه مقابله با اشغالگری رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینیان، پایبندی به گزینه وحدت ملی است.
 
چندی قبل هم جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه‌ای درباره مبادله اسرا اعلام کرد: رژیم صهیونیستی خود به خوبی می‌داند که اسرای آن تنها در برابر آزادی اسرای فلسطینی، آزاد خواهند شد. این رژیم اکنون به دنبال باج خواهی از مقاومت است اما به هدف خود نخواهد رسید.
 
جنبش حماس در ادامه بیانیه خود آورده است: رژیم صهیونیستی نمی‌تواند پرونده‌های مختلف را با یکدیگر درهم آمیزد. اسرا در مقابل اسرا آزاد خواهند شد. این رژیم تاکنون به تعهدات خود در توافق آتش بس نیز پایبند نبوده است.
 
انتهای پیام
captcha