نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: امروز اگر منزلت معلم دستخوش آسیب شده یا آن انتظاری که از تعلیم و تربیت در تراز اندیشههای بلند انقلاب داریم، محقق نمیشود، ریشهاش در نگاه غلطی بوده که بر این وزارتخانه حاکم شده است. 
به گزارش ایکنا از فارس، ابراهیم عزیزی، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی امروز، 17 مهرماه در دیدار جمعی از نمایندگان فرهنگیان فارس، ریشه بسیاری از مشکلات معلمان را در نوع نگاه غلط به آموزش و پرورش دانست و گفت: این نگاه غلط یک خطای استراتژیک بزرگ بوده که به نوعی منشأ بسیاری از مشکلات معلمان و وزارتخانه آموزش و پرورش است.
وی افزود: امروز اگر منزلت معلم دستخوش آسیب شده یا آن انتظاری که از تعلیم و تربیت در تراز اندیشههای بلند انقلاب داریم، محقق نمیشود، ریشهاش در نگاه غلطی بوده که بر این وزارتخانه حاکم شده است.
نائب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نگاه شغل به حرفه معلمی گفت: از همان ابتدا یک نگاه جامع و کامل که منشأ و معبر همه تحولات باشد را به آموزش و پرورش نداشتیم.
عزیزی با بیان اینکه اعتلای کرامت و منزلت اجتماعی جامعه در گروی حفظ منزلت معلم است، افزود: وقتی این منزلت را حفظ نکردیم، جامعه با مشکلات اجتماعی و فرهنگی دیگری مواجه خواهد شد که امروز مشاهده میکنیم. برخی فکر میکنند حفظ منزلت معلم تنها افزایش حقوق آنها است در حالی که حفظ منزلت ایشان ابعاد گستردهتری را شامل میشود که باید در خدمات مناسب به این قشر زحمتکش دیده شود.
نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فداکاری معلمان و دانشآموزان در برهههای مختلف انقلاب اسلامی گفت: معلمان ما با درک موقعیتهای حساس انقلاب، نه آب به آسیاب دشمن ریختند نه در برابر مسائل کشور خنثی بودند؛ لذا کمترین حق آنها توجه به مطالبات بهحق ایشان است که باید تمام نهادها و سازمانها در این راستا احساس مسئولیت کنند.
عزیزی با اشاره به ۲۶ ساحت سند تحول آموزش و پرورش و ضرورت نگاه حرفهای به این وزارتخانه گفت: مجموعه تمام تصمیمات باید به رضایتمندی معلمان و تحول در آموزش و پرورش بینجامد در غیر این صورت اتفاق خاصی نخواهد افتاد.
وی به لایحه رتبهبندی معلمان در مجلس نیز اشاره کرد و افزود: نگاه مجلس به این لایحه مثبت است و دولت نیز با وجود تمام کاستیها باید آن را در اولویت قرار دهد. در طول این مدت معلمان و فرهنگیان نظرات خود را در خصوص لایحه رتبهبندی به مجلس اعلام کردند و ما نیز منعکس کردیم تا به بهترین شکل ممکن این لایحه اجرا شود.
انتهای پیام