اعلام تدابیر آستان مقدس امام حسن عسکری(ع) برای استقبال از زائران
کد خبر: 4004411
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۷

اعلام تدابیر آستان مقدس امام حسن عسکری(ع) برای استقبال از زائران

آستان مقدس امام حسن عسکری(ع) در سامراء از تدابیر ویژه برای رفاه حال زائران در آستانه سالگرد شهادت آن امام همام خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری نون، آستان مقدس امام حسن عسکری(ع) در سامرا از آغاز طرح حمل و نقل رایگان زائران این حرم در آستانه سالگرد شهادت این امام با همکاری بقاع متبرکه خبر داد.

مهندس ابراهیم الخفاجی، رئیس بخش تأسیسات حرم مطهر عسکری، در مصاحبه‌ای گفت: ما برنامه حمل و نقل رایگان زائران حرم مطهر را در سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) با همکاری حرم مطهر و تعدادی از ادارات دولتی که از وسایل نقلیه خود برای خدمات رسانی و انتقال زائران استفاده می‌کنند اجرا می‌کنیم.

وی افزود: ما برنامه استقبال از زیارت میلیونی زائران را از قبل آغاز کرده‌ایم تا زائران را از مناطق مختلف به حرم مطهر منتقل کنیم و یک اتاق عملیات ویژه برای سازماندهی حرکت ماشین‌ها در داخل شهر ایجاد می‌کنیم. مکان‌های مخصوصی را برای پارک ماشین‌ها آماده کردیم و گروه‌های بهداشتی را در نزدیکی مکان‌های حرکت زائران و موکب‌های خدماتی برای ارائه خدمات مهیا کرده‌ایم.

 وائل هانی السلامی، دستیار رئیس بخش خدمات این آستان مقدس گفت که ما بیش از 3000 فرش مجلل به مناسبت سالروز شهادت امام عسکری(ع) پهن کرده‌ایم.

سلامی توضیح داد: به منظور ارائه بهترین خدمات به زائران محترم، کارکنان این اداره شروع به فرش کردن صحن، حرم شریف، راهروها و زیرزمین حرم کردند.

همچنین بیش از 10 هزار صندوق برای حفظ امانات در مسیر زائران تعبیه شده است. علاوه بر  این  25 مرکز بهداشتی سیار و 25 آب سرد کن ثابت برای آب آشامیدنی و وضو تدارک دیده شده است. 
همچنین دفتر رسانه‌ای رئیس ستاد ارتش عراق اعلام کرد برای امنیت زائران بارگاه مقدس امام حسن عسکری(ع) در سالگرد شهادت آن امام همام تدابیر ویژه‌ای در نظر گرفته شده است. 

هشتم ربیع‌الاول(جمعه 23 مهرماه) مصادف با سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع)، یازدهمین ستاره آسمان امامت است.

انتهای پیام
captcha