شکست توطئه‌های دشمنان نتیجه وحدت در جامعه اسلامی است
کد خبر: 4004979
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۴
آیت‌الله صفایی‌بوشهری:

شکست توطئه‌های دشمنان نتیجه وحدت در جامعه اسلامی است

امام‎جمعه بوشهر گفت: وحدت در میان جامعه اسلامی یکی از مهمترین محصول و دستاوردهای اسلام و یکی از واجبات اسلامی و از سفارشات اکید پیامبر خاتم(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

امامت یکی از مناصب الهی و آسمانی است/ پیامدهای بازتاب اَعمال در قرآنبه گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، هفتاد و دومین جلسه تدبر و تفسیر علوم قرآنی، 22 مهرماه در مرکز افق شهدای قرآنی مناء آستان مقدس امامزاده میراحمد بن موسی الکاظم(ع) شهرستان تنگستان به‌صورت برخط ویژه هفته وحدت و ماه ربیع‌الاول ۱۴۴۳ برگزار شد.

آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام‎جمعه بوشهر در این جلسه دعوت به توحید و معاد، برپایی عدل و داد، تعلیم و تربیت، تزکیه و تقوا و همچنین بر اساس نص آیه هجدهم‌ سوره مبارکه انبیاء «بَل نَقذِفُ بِالحَقِّ عَلَى البطِلِ فَیَدمَغُهُ فَاِذا هُوَ زاهِق» آزادسازی انسان‌ها از غل و زنجیرها و غلبه حق بر باطل و نابودى باطل را از اهداف مشترک اولیاء و انبیاء‌الهی دانست و اظهار کرد: امامت یکی از مناصب الهی و آسمانی است و یک امام معصوم(ع) دارای علوم الهی است که خداوند متعال به او ارزانی و اعطا کرده است. این علم، یک علم آینده‌دانی و خبر داشتن از عجل خود و دیگران است.

امام‌جمعه بوشهر با بیان اینکه امام در برابر اراده خدای تبارک و تعالی تسلیم محض است و در گفتار از خدا سبقت نمی‌گیرد و فقط به امر پروردگار سبحان عمل می کند، افزود: آموزه نبوت را از اصول دین به شمار آورده‌اند که باور به آن شرط مسلمانی است. این آموزه در اسلام به معنای پیامبری حضرت سیدالمرسلین محمد مصطفی(ص) و پیامبرانی است که در قرآن یا سنت نبوی از آنان یاد شده است.

شکست توطئه‌های دشمنان اسلام محصول وحدت در جامعه اسلامی است

وی وحدت در میان جامعه اسلامی را یکی از مهمترین محصول و دستاوردهای اسلام و یکی از واجبات اسلامی و از سفارشات اکید پیامبر خاتم(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بیان کرد و گفت: نبوت با حضرت آدم(ع) آغاز شده و بنابر آیات صریح قرآن کریم، با نبوت حضرت محمد(ص) پایان یافته است. شیعیان و اهل‌ سنت در این باور با یکدیگر همراه‌ هستند. شیعیان با استناد به آیات قرآن و روایات معصومان، معتقدند که پس از پایان نبوت، خداوند، امامان را برای حفظ و تبیین دین برگزیده است. مسلمانان و موحدین متقی به انبیاء و امامان معصوم(ع) ایمان، اعتقاد و باور دارند.

نصرت‌ الهی قانون آفرینش و سنت خداست

نویسنده کتاب قرآنی «پایان‌دنیا در کلام‌ خدا» با تأکید بر اینکه غلبه حق بر باطل سنت خداست و نصرت‌ الهی و حق قانون آفرینش است، تصریح کرد: حکومت‌های شیطان‎صفت نظام سلطه پیرو راه شیطان رانده‌ شده هستند و قصدشان دوری از درگاه خدا و کشیدن انسان‌ها به انحراف و ابتذال و انحطاط و غرق کردن در باتلاق جبهه باطل و مفاسد است. لذا، بهشت و آتش جهنم نیز حق است.

پیامدهای بازتاب اعمال انسان‌ها در قرآن

استاد درس خارج حوزه‌ علمیه امام‌خمینی(ره) بوشهر با بیان اینکه سنت رشد تصاعدی و فزاینده حسنات در انفاق اموال در راه خدا و انجام اعمال نیکو و شایسته است که در این عالم و در آخرت، رشد می‌کند و بزرگ می‌شود و همه اینها در سیطره قدرت و رحمت حضرت ستارالعیوب است، اظهار کرد: بهره‌گیری انسان‌ها از نعمات‌ الهی برای ایجاد یک تمدن عدالت‎محور و آرام‎بخش است. همچنین در آیات ۲۸۶ سوره مبارکه بقره، هفتم سوره مبارکه محمد، هفتم سوره مبارکه اسراء، 40 سوره مبارکه ابراهیم، ۳۱ سوره مبارکه مریم، ۲۸ سوره مبارکه انفال، ۵۸ سوره مبارکه حج، ۷۴ سوره مبارکه نساء، ۳۳ سوره مبارکه توبه و آیه پنجم سوره مبارکه قصص آمده است که یکی از مهم‌ترین سنت یا قانون الهی بازتاب اعمال و کارهای نیک و پسندیده و پیامدهای آنان است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با بیان اینکه ولایتمداری تنها حجت سیاسی الهی است و ولایتمداری باعث صیانت انسان از سقوط در دام انحراف و فتنه است، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله‌العالی) از کم‎نظیرترین افراد بعد از حضرات معصومین(ع) هستند و اندیشه و افکار مقام معظم رهبری سال‌ها از زمان جلوتر است. لذا، در این راستا اطاعت از ایشان واجب است و تخلف از اوامر رهبری حرام است؛ چراکه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(دامت برکاته العالیه) نماد عزت اسلامی و اقتدار علوی، مایه افتخار و سرافرازی اسلام، تشیع و مراکز دانشگاهی و حوزه‌های علمیه ایران است.

مطالبه امام‌جمعه بوشهر از آموزگاران حوزه و دانشگاه

آیت‌الله صفایی‌بوشهری با تأکید بر اینکه ولایتمداری نقشه راه تجلی ایمان و تقوای سیاسی و صراط مستقیم عبودیت سیاسی دینی است، بیان کرد: ولایتمداری سفارش حکومتی قرآن، پیامبر(ص) و امامان معصوم(ع) است و روحانیت و اساتید دانشگاهی باید در صدر خط ولایتمداری باشند. به این جهت است که ایمان و تقوای سیاسی تجلی در ولایتمداری دارد.

یادآور می‌شود، کارگروه هيئت اندیشه‌ورز «دين، سلامت و سبک زندگی» جامعه فرهنگی قرآنی عصر استان بوشهر برای دومین سال متوالی، نشست‌های تخصصی در حوزه تدبر و تفسیر علوم قرآنی را به همت مؤسسه طاها و با همکاری مؤسسه حضرت رقیه(س) بوشهر و مرکز افق شهدای قرآنی مناء امامزاده میراحمد ابن موسی الکاظم(ع) شهرستان تنگستان را در قالب حمایت از «پویش مردمی جلسات خانگی قرآن کریم» به‌صورت مجازی برگزار می‌کند که اخبار این نشست‌ها از طریق کانال پیام‌رسان ایتا به آدرس https://eitaa.com/tolounews در دسترس مخاطبان است.

حامد فکوری

انتهای پیام
captcha