دعوت عبدالله و حامد کرزای به نشست صلح موسکو
کد خبر: 4005825
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۱

دعوت عبدالله و حامد کرزای به نشست صلح موسکو

مقامات روسی، عبدالله عبدالله، رئیس پیشین شورای عالی مصالحه و حامد کرزای، رئیس‌جمهور اسبق افغانستان را به گفت‌وگوهای صلح موسکو دعوت کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از روسیاالیوم، حامد کرزی، رئیس‌جمهور پیشین افغانستان و عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه این کشور برای مشارکت در نشست موسوم به «فرمول مسکو» در مورد اوضاع افغانستان که قرار است در 20 اکتبر برگزار شود، دعوت شده‌اند.

یک منبع نزدیک به عبدالله عبدالله، رئیس پیشین شورای عالی مصالحه گفت که حامد کرزای، رئیس‌جمهور سابق و عبدالله به نشست مسکو در این هفته دعوت شده‌اند.

سه‌شنبه گذشته، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت که مسکو منتظر پاسخ کسانی است که برای شرکت در این نشست دعوت شده‌اند. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که شرکت‌کنندگان در این نشست در مورد ارائه کمک‌های بشردوستانه به افغانستان و همچنین رعایت حقوق بشر در این کشور بحث خواهند کرد.

ضمیر کابولوف، نماینده رئیس‌جمهور پوتین در امور افغانستان و رئیس اداره دوم آسیای وزارت امور خارجه روسیه هفته گذشته اعلام کرده بود که گروه طالبان به نشست مسکو پیرامون افغانستان در مسکو که قرار است چهارشنبه آینده، 20 اکتبر برگزار شود، دعوت کرده است.

پیشتر، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه پس از ششمین نشست وزیران خارجه کنفرانس تعامل و اعتمادسازی آسیا (CICA) در نور سلطان، پایتخت قزاقستان، در جمع خبرنگاران گفت: منتظر پاسخ طالبان افراد دیگر به دعوت ما در مورد مشارکت در نشست مسکو که روز 20 اکتبر پیرامون افغانستان برگزار می‌شود، هستیم.

مسکو پیش از این نیز کنفرانس‌هایی در مورد افغانستان برگزار کرده است. این کشور در ماه مارس میزبان کنفرانسی با حضور مقام‌های کشورهای ایالات متحده امریکا، چین و پاکستان بود. این کشورها در اعلامیه مشترکی در پایان این کنفرانس از جوانب آن زمان منازعه خواسته بودند که به توافق صلح برسند و خشونت را متوقف سازند.

انتهای پیام
captcha