گزارش تازه نهادهای حقوق بشری درباره زندانیان دربند فلسطینی
کد خبر: 4007690
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۲

گزارش تازه نهادهای حقوق بشری درباره زندانیان دربند فلسطینی

چند نهاد حقوق بشری فلسطینی اعلام کردند رژیم صهیونیستی در سه ماهه اخیر بیش از 1200 فلسطینی را زندانی کرده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از آناتولی، امروز (یکشنبه) گزارشی  از سوی 4 نهاد حقوق بشری مرتبط با امور زندانیان منتشر شد.

این نهادها عبارتند از کمیسیون امور زندانیان و زندانیان سابق (وابسته به سازمان آزادیبخش فلسطین)، باشگاه زندانیان فلسطین، بنیاد الضمیر که در زمینه رعایت حقوق زندانیان و حقوق بشر فعال است و مرکز اطلاعات وادی حلوه که هر سه غیر دولتی هستند.

در این گزارش آمده است که تعداد دستگیری‌های مقامات رژیم اشغالگر قدس در ماه‌های جولای، آگوست و سپتامبر بالغ بر هزار و 282 فلسطینی بوده که 525 دستگیری در بیت المقدس شرقی اتفاق افتاده است.

این گزارش می‌افزاید که در میان بازداشت‌شدگان 160 کودک و 37 زن هستند. بر اساس این گزارش، تعداد اسیران و زندانیان فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی تا پایان شهریور به نزدیک به 4 هزار و 600 نفر رسیده که در میان آنها 35 زندانی زن، حدود 200 کودک و 500 زندانی اداری وجود دارند.

 بازداشت اداری، به حبس با دستور نظامی مقامات نظامی رژیم صهیونیستی گفته می‌شود که بدون صدور کیفرخواست و تا مدت 6 ماه قابل تمدید است. 

هفته گذشته گردان‌های القسام تصویر چهار اسیر اسرائیلی را که در اختیار دارد، منتشر کرد. در همین حال یکی از رهبران حماس اعلام کرد تنها در صورت آزادی زندانیان فلسطینی این اسیران آزاد خواهند شد.

دو هفته قبل ده‌ها تن از زندانیان جهاد اسلامی در زندان‌های اشغالی در اعتراض به اقدامات تنبیهی سازمان زندان‌های صهیونیستی، اقدام به اعتصاب غذا کردند. این اقدامات پس از فرار ۶ اسیر فلسطینی از زندان جلبوع شدت گرفته است. 

 

انتهای پیام
captcha