مقام معظم رهبری، آیت‌الله سیستانی و نصرالله؛ شخصیت‌های برتر جهان اسلام
کد خبر: 4008222
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶

مقام معظم رهبری، آیت‌الله سیستانی و نصرالله؛ شخصیت‌های برتر جهان اسلام

مرکز سلطنتی مطالعات استراتژیک اسلامی، فهرست 500 شخصیت برتر مسلمان سال 2022 را اعلام کرد که بر این اساس، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای،‌ مقام معظم رهبری؛ آیت‌الله سیدعلی سیستانی و سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله در بین شخصیت‌های تأثیرگذار برتر جهان اسلام قرار گرفتند.

به گزارش ایکنا به نقل از دمسلم 500، مرکز سلطنتی مطالعات استراتژیک اسلامی (المرکز الملکی للبحوث والدراسات الإسلامیة) یک نهاد تحقیقاتی مستقل وابسته به «مؤسسه سلطنتی آل البیت در خدمت اندیشه اسلامی» است. این مرکز، یک مؤسسه بین‌المللی غیردولتی و مستقل اسلامی است که مقرّ آن در امان، پایتخت پادشاهی هاشمی اردن است.

این مؤسسه از سال 2009 تا کنون هر ساله 500 شخصیت برتر و مؤثر جهان اسلام را معرفی می‌کند. امسال مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در جایگاه سوم و آیت‌الله سیستانی، مرجع عالی شیعیان در عراق در جایگاه نهم، جزء 10 شخصیت برتر این فهرست قرار دارند. 

بنا بر اساسنامه این مؤسسه که در وب‌سایت رسمی آن منتشر شده است، هدف از انتشار این لیست کشف فرصت‌های تازه برای نخبگان جهان اسلام است و هر چهره مسلمانی که به هر شکلی تأثیر بیشتری بر کشور خود، جهان اسلام و یا جهان بشری بگذارد در این لیست ۵۰۰ نفره جای خواهد گرفت.

تقریباً در تمامی فهرست‌های منتشر شده از سوی این مؤسسه از سال 2009، مقام معظم رهبری جزء پنج چهره برتر جهان اسلام بوده‌اند.

انتهای پیام
captcha