آغاز چهل و یکمین مسابقات قرآن کارکنان پایور و وظیفه نهاجا + عکس
کد خبر: 4008237
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۵

آغاز چهل و یکمین مسابقات قرآن کارکنان پایور و وظیفه نهاجا + عکس

افتتاحیه مرحله سراسری چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کارکنان پایور و وظیفه نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی از امروز، چهارم آبان‌ماه آغاز شد.

به گزارش ایکنا، مراسم افتتاحیه مرحله سراسری چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان پایور و وظیفه نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امروز، چهارم آبان‌ماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد قاضی، رئیس اداره عقیدتی ـ سیاسی نهاجا، سرهنگ مهدی میدانی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش و امیر سرتیپ دوم خلبان علی‌اکبر طالب‌زاده، معاون هماهنگ کننده نهاجا در سالن همایش‌های ستاد نیروی هوایی ارتش برگزار شد.

در این مراسم، حجت‌الاسلام علی سرلک، کارشناس مسائل قرآنی به سخنرانی پرداخت.

وی با اشاره به اهمیت قرآن در زندگی هر شخص، گفت: قرآن کریم آیینه‌ای در برابر وجود ما و برای معرفی ما به خودمان است. اگر انسان از نگاه قرآن و چشم خدا خودش را ببیند، می‌تواند معمای این عالم و رموز این هستی را کشف کند و اگر خلاف این موضوع باشد، چشم و گوش بسته از این دنیا می‌گذرد.

وی تصریح کرد: معنای انسان یک حقیقت بیشتر ندارد و آن هم این است که انسان فقط و فقط با خدا سازگاری کامل پیدا می‌کند و این سازگاری با قرآن امکان‌پذیر است، چرا که تک‌تک واژه‌ها و کلمات قرآن دعوتنامه خدا برای نشان دادن عظمت وجودی انسان است.

یادآور می‌شود، در این دوره از مسابقات 300 شرکت‌کننده در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ کل و اجزاء ۱، ۳، ۵، ۱۰، ۱۵، ۲۰ و ۲۵ جزء و اذان و مفاهیم در دو سطح (زیر دیپلم) و (بالای فوق دیپلم) با قضاوت داوران ملی با هم رقابت می‌کنند.

همچنین رقابت شرکت‌کنندگان رشته مفاهیم به صورت برخط از طریق سامانه‌ پرسال، بطور همزمان، هفتم آبان‌ماه، ساعت ۱۷ براساس جزء بیست و چهارم تفسیر نمونه آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی برپا می‌شود.

انتهای پیام
captcha