به‌ مثابه یک فرد سیاسی با مراجع تقلید برخورد نکنیم
کد خبر: 4009907
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹

به‌ مثابه یک فرد سیاسی با مراجع تقلید برخورد نکنیم

دبیر جامعه روحانیت شیراز ضمن محکومیت اهانت به آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی گفت: نمی‌توان به مثابه یک فرد سیاسی با مراجع تقلید برخورد کرد و درباره آنان نظر داد بلکه مسئولان باید نکات ارزشمند آنان را گوش داده و در جامعه جاری و ساری کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحی الدین طاهری، دبیر جامعه روحانیت شیراز حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحی‌الدین طاهری، دبیر جامعه روحانیت شیراز، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، ضمن محکومیت اهانت به آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی گفت: روحانیت و مرجعیت شیعه در طول تاریخ اسلام همیشه دغدغه مردم را داشته و به دنبال رفع مشکلات مردم بوده‌اند.

وی با بیان اینکه مرجعیت و روحانیت در ابعاد مختلف عبادی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی همواره دغدغه مردم داشته‌اند، این مسئله را جزو وظایف روحانیت و در رأس آن مرجعیت تقلید عنوان کرد.

طاهری با تأکید بر اینکه مراجع تقلید همیشه در طول تاریخ در دفاع از حقوق مردم پیشتاز بوده‌اند، گفت: علت اینکه همیشه مرجعیت شیعه توانسته است شجاعانه در مقابل بسیاری از کجی‌ها بایستد این است که وابسته به هیچ قدرتی جز خداوند متعال نیستند و فقط به خداوند و ائمه معصومین متوسل می‌شوند.

رئیس هیئت امنای آستان مقدس سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز اضافه کرد: اگر امام راحل توانستند این انقلاب بزرگ الهی را در ایران اسلامی بلکه در سطح دنیا کلید بزنند، بدان علت است که هیچ وابستگی به قدرتی جز قدرت خداوند نداشتند و اگر امروز هم رهبر معظم انقلاب می‌توانند شجاعانه در مقابل دنیا بایستند، به دلیل آن است که جدا از بحث رهبری در جایگاه مرجعیت به هیچ قدرتی جز خداوند تکیه نداده‌اند.

وی افزود: همیشه روحانیت و مرجعیت بدین گونه بوده‌اند؛ لذا اگر مراجعی که مدافع نظام بوده و مسیر انقلاب و امام را دنبال می‌کنند و مؤید رهبر معظم انقلاب در نظام جمهوری اسلامی بعد از امام(ره) هستند اگر نکاتی را متذکر می‌شوند به دلیل دغدغه‌مندی است و نمی‌توان به مثابه یک فرد سیاسی با آنان برخورد کرد و درباره آنان نظر داد بلکه به عنوان پدران جامعه هستند و  بر اساس منویات امام امور جامعه به عهده آنان است و وظیفه مسئولان است که نکات ارزشمند آنان را گوش داده و در جامعه جاری و ساری کنند.

طاهری ادامه داد: چه کسانی که می‌خواهند بدین وسیله مراجع را تحت عنوان یک فرد سیاسی پایین بیاورند و طوری عمل کنند که حتماً اظهارنظر آن‌ها باید عملی شود و چه کسانی که از نظر ما طرد شده هستند، یکی هستند. همان‌طور که در بیانیه جامعه روحانیت شیراز هم آمد و از رسانه انتظار می‌رود که در این زمینه روشنگری کنند و جایگاه مرجعیت شیعه را تقویت کنند. کسانی که پیش از این طی سال‌های گذشته امتحان خود را پس داده و در دورانی که قدرت دستشان بوده در جهت تخریب مرجعیت و قبح‌شکنی اهانت به آنان گام برداشته‌اند، از نظر ما طرد شده هستند و ما هیچ‌گاه سابقه زشت آنان را فراموش نکردیم که چگونه مرجعیت شیعه را مورد تمسخر قرار می‌دادند.

وی در پایان تأکید کرد: این افراد بدانند اگر روحانیت شیعه و علما نسبت به آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی وظیفه‌شان را انجام دادند برای این است که جایگاه مرجعیت و روحانیت را تقویت کنند و ما هم کسانی که تنها به دنبال منافع شخصی خودشان هستند و هر زمان که به نفعشان است از روحانیت و مرجعیت حمایت کرده و هر زمان که به ضررشان است، توهین می‌کنند، ازنظر ما مطرود هستند. نه تنها کسانی که نقد ناصواب و بیجا می‌کنند بلکه کسانی که در فرازهای از انقلاب اسلامی قبح توهین را به مراجع تقلید را می‌خواستند بشکنند، مطرود هستند.

انتهای پیام
captcha