«محمد قربانی دستجردی»؛ پرورش یافته خانواده‌ای با 3 شهید
کد خبر: 4010238
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۳
قاریان و عاملان قرآن در دفاع مقدس/12

«محمد قربانی دستجردی»؛ پرورش یافته خانواده‌ای با 3 شهید

شهیدمحمد قربانی دستجردی در خانواده‌ای تربیت یافت که دو برادر دیگرش احمد و قاسم نیز گوش به فرمان امام خمینی(ره) بودند و عازم جبهه‌های حق علیه باطل شدند و سرانجام سه برادر به درجه رفیع شهادت رسیدند.

شهیدان قربانی دستجریبه گزارش ایکنا، شهدای دوران دفاع مقدس، همگی عاملان به آموزه‌‌‌های قرآن بوده و سیره اهل بیت(ع) به ویژه سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) را سرلوحه طریق جاوید خود قرار داده بودند، اما در صف اول این مبارزات، قاریان خو‌ش‌خوان و حافظان آیات قرآن کریم نیز  حضور داشتند که نه‌ تنها جسم خود را در خدمت به وطن وقف کرده بودند، بلکه با صدای خود نیز روحی دیگر به رزمندگان می‌بخشیدند.

در روز پنجشنبه یاد می‌کنیم از شهید محمد قربانی دستجردی ...

محمد در 23 اردیبهشت 1342 در تهران دیده به جهان گشود. وی در دامان مادری رشد پیدا کرد که دو شهید دیگر نیز هم تقدیم اسلام و میهن کرده است.


بیشتر بخوانید:


با آغاز دفاع مقدس، پسر بزرگ این خانواده که از مربیان قرآن بود، به شهادت می‌رسد، نام برادر بزرگتر او، احمد بود و او نیز از طریق بسیج به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام می‌شود و در جبهه مسئولیت و فرماندهی دسته را به عهده می‌گیرد.

محمد علاقه زیادی به امام خمینی(ره) داشت و برای او هر چیزی با امام معنا پیدا می‌کرد. امام را از نزدیک ندیده بود اما هر سخنی که امام می‌گفتند را اطاعت می‌کرد.

محمد هنگامی که داشت عازم جبهه می‌شد از خانواده‌اش خواسته بود که بی‌تابی نکنند و تأکید کرده بود که امام و انقلاب را تنها نگذارند. همرزمانش می‌گفتند؛ محمد دلیرانه می‌جنگید، موقع کار جدی کار می‌کرد و موقعی که کاری نبود به چادر خود می‌رفت و قرآن می‌خواند.

شهیدان قربانی دستجری

محمد بعد از آنکه احمد شهید شد، به ویژه بعد از بیماری پدرش، تمایلش را برای حضور در جبهه‌ها بیان کرد. خانواده‌اش به خاطر بیماری پدرش از او می‌خواهند تا زمان بهبود پدر صبر کند و بعد به جبهه اعزام شود، اما با وجود اصرار خانواده، محمد فقط شش ماه دوام می‌آورد و می‌گوید «پدر و مادر دلسوزم، احمد به تکلیف خودش عمل کرده و تکلیف از ما ساقط نیست، آخر معلوم نیست پدر تا چه زمانی کاملاً بهبود یابد». این بود که بالاخره عزم او بر تقاضا و خواست خانواده پیروز شد و اجازه رفتن گرفت و او هم در 18 سالگی راهی جبهه‌ شد.

محمد برای دانشگاه ثبت نام کرده بود، البته هیچ وقت وارد دانشگاه نشد. او به هنگام رزم می‌جنگید و وقت استراحت، به خواندن قرآن و عبادت می‌پرداخت.

محمد 19 اسفند1361 در خرمشهر و در عملیات بیت‌المقدس با اصابت ترکش خمپاره به درجه رفیع شهادت نائل شد. مزار پاک این شهید بزرگوار در کنار دو برادر شهیدش، در قطعه 24 بهشت زهرا(س)، در تهران است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha