حرکت اخیر دریانوردان سپاه تکمیل‌کننده سیلی ۱۳ آبان بود
کد خبر: 4010812
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱

حرکت اخیر دریانوردان سپاه تکمیل‌کننده سیلی ۱۳ آبان بود

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با تأکید بر اینکه حرکت اخیر دریانوردان سپاه تکمیل کننده سیلی ۱۳ آبان بود، گفت: کشورهای خارجی نباید به قدرت پوشالی آمریکا تکیه کنند.

حجت الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد که در مصلی الغدیر این شهرستان برگزار شد با دعوت همگان به تقوای الهی، ترک محرمات و دوری از صفات ناپسند، اظهار کرد: تقوا کسب توشه معنوی برای آخرت و انجام واجبات راه فلاح و رستگاری است.

وی با اشاره به اینکه در آیه ۳۵ سوره رعد با مضمون «مَثَلُ الْجَنَّةِ الَّتِي وُعِدَ الْمُتَّقُونَ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهارُ أُكُلُها دائِمٌ وَ ظِلُّها تِلْكَ عُقْبَى الَّذِينَ اتَّقَوْا وَ عُقْبَى الْكافِرِينَ النَّارُ» مثل بهشتی که به پرهیزگاران وعده داده شده شده بیان شده است، افزود: آب‌ها از زیر درختاتش جاری، میوه‌های آن همیشگی و سایه آن دائمی است از طرفی سرانجام کفار آتش جهنم است.

شاهرخی با تأکید بر اینکه در این آیه سخن از معاد است، افزود: بهشتی که به انسان‌های پرهیزکار وعده داده شده قابل توصیف نیست و خداوند مثل و شبیهی برای انسان بیان می‌کند کمااینکه انسانی که محدود است نمی‌تواند فهم و وصف درستی از بهشت داشته باشد بلکه می‌توان مثالی از آن را برای او نقل کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با تأکید بر اینکه میوه‌های دنیا در یک مقطع خاص وجود دارد اما میوه‌های بهشتی همیشگی است، ادامه داد: در بهشت فصل خزان و برگ‌ریزان وجود ندارد و سایه درختان آن همیشگی است کمااینکه این بهشت پاداش پرهیزکاران است و بی‌جهت به انسان داده نمی‌شود و شایسته است که زندگی ما طوری باشد که به بهشت ابدی نائل شویم.

امام‌جمعه مردم خرم‌آباد با اشاره به اینکه سرانجام نیکو مستلزم داشتن تقوا است و سرانجام کفرورزی، آتش جهنم است، افزود: انسانی که گرفتار خودپسندی می‌شود گناهان را کوچک و طاعت و عبادت خود را بزرگ می‌بیند.

وی با اشاره به اینکه مسئولان نباید پست و مقام خود را بزرگ بشمارند به ۱۳ آبان روز تسخیر لانه جاسوسی اشاره و ادامه داد: همزمان با ۱۳ آبان دریانوردان سپاه با اجرای عملیاتی پیچیده بر روی عرشه کشتی نفتکش که توسط آمریکا به سرقت رفته بود کشتی را تصرف کرده و به سمت آب‌های ایران هدایت کردند و این حرکت سپاه، نشان داد ایران اسلامی دارای این توانایی است که امنیت دریایی خلیج‌فارس را حفظ کند و قدرت آمریکا رو به زوال است.

شاهرخی با یادآوری اینکه کشورها نباید به قدرت پوشالی آمریکا تکیه کنند و حرکت اخیر سپاه پاسداران انقلاب سیلی محکم دیگری بود که تکمیل کننده سیلی ۱۳ آبان بود که بر صورت چپاول‌گران آمریکا نواخته شد، گفت: ملت ما راه و شیوه‌هایی که دشمن به ما آسیب می‌زند را شناخته‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه مسئولان دولتی از برنامه‌های جوانان حمایت کنند، ادامه داد: از ظرفیت جوانان بیشتر استفاده شود چراکه نشست‌های مشاوره‌ای با جوانان راهگشا است و قدرت نرم فرهنگی جوانان ما را بر مشکلات پیروز خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه ریاست جمهوری اسلامی ایران بر اصلاح ساختارهای فسادآفرین و قطع دست‌های رانت و فساد تاکید کردند، گفت: رئیس‌جمهور از وزرا خواستند که با رانت و فساد مبارزه کنند از طرفی وزرا خط قرمز ایشان نیستند و با آنان اتمام حجت کردند. امید می‌رود در دولت سیزدهم شاهد نامه‌های تبعیض‌آمیز آن طور که در دولت گذشته بوده است نباشیم و در صورت چنین نامه‌هایی، نویسنده آن را به ریاست جمهور و دستگاه‌های ذی‌ربط معرفی می‌کنیم.

شاهرخی با تأکید بر اینکه منافد فساد را باید بست و در صورت مشاهده تبعیض و فساد، با موشک نقطه‌زن عدالت آن را مورد اصابت قرار می‌دهیم تا هیچ کسی در هر قدرت و جایگاهی فکر و اندیشه فساد را به خود راه ندهد، اظهار کرد: در نظامی که بر پایه اسلام بنا شده است برنامه‌ریزی و اجرای عدالت اولویت اصلی است.

انتهای پیام
captcha