95 درصد معلمان البرزی واکسن کرونا زده‌اند
کد خبر: 4010943
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴

95 درصد معلمان البرزی واکسن کرونا زده‌اند

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش‌وپرورش البرز گفت: در حال حاضر حدود ۸۲ درصد از دانش‌آموزان و ۹۵ درصد معلمان استان در مقابل کرونا واکسینه شده‌اند.

واکسن کرونا

مهریار کرمی، معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش‌وپرورش البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز اظهار کرد: از اوایل مهرماه شاهد بازگشایی مدارس منطقه چالوس، شهرستان طالقان و کلاس‌های کارگاهی هنرستان‌های استان بودیم.

وی افزود: از امروز هم مدارس پایه‌های متوسطه دوم به تدریج بازگشایی می‌شود و از اواسط آذرماه هم مدارس متوسطه اول و دبستان‌های استان پذیرای دانش‌آموزان خواهند بود.

این مسئول با بیان اینکه پروتکل‌های بهداشتی در مدارسی که از امروز آموزش‌های حضوری خود را آغاز می‌کنند باید به‌طور کامل رعایت شود، افزود: از مجموع دو هزار مدرسه استان یک هزار و 175 مدرسه درخواست صدور مجوز بازگشایی داده بودند که مجوز ۸۵۰ مورد از آنها صادر شده است.

کرمی تصریح کرد: در بحث بازگشایی به مواردی چون زیرساخت‌های مدرسه، ظرفیت کلاس‌های درس، فضای فیزیکی کلاس‌ها برای حفظ فاصله یک و نیم متری دانش‌آموزان و... مطرح است.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش‌وپرورش البرز با تأکید بر اینکه با رعایت موارد فوق، مدارس باید حداقل یک روز در هفته نسبت به آموزش حضوری دانش‌آموزان اقدام کنند، گفت: در حال حاضر حدود ۸۲ درصد از دانش‌آموزان و ۹۵ درصد معلمان استان در مقابل کرونا واکسینه شده‌اند و همین باعث می‌شود والدین، فرزندان خود را با خیال راحت به مدارس بفرستند.

وی بیان کرد: منتظر ابلاغ دستورالعمل در خصوص نحوه آموزش دانش‌آموزانی هستیم که هنوز واکسن نزده‌اند و به محض ابلاغ اطلاع‌رسانی لازم انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha